Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 23 kwietnia 2024 r. prowadzony będzie nabór wniosków na szkolenia w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Liczba miejsc: 2
Finansowaniu podlegać będą szkolenia, które kończą się egzaminem zewnętrznym/ państwowym, między innymi:
• kurs operatora wózków widłowych
• kurs operatora koparko - ładowarki, ładowarki, koparki
• kursy spawacza
• kurs kwalifikacji wstępnej z uzyskaniem świadectwa kwalifikacji zawodowej
• kursy elektryczne z egzaminem kwalifikacyjnym
Ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, nie będą finansowane kursy prawa jazdy.
Wsparcie realizowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027.
W ramach projektu wsparcie kierowane będzie do osób:
- Bezrobotnych powyżej 50 roku życia
- Bezrobotnych z niepełnosprawnościami
- Długotrwale bezrobotnych (osoby bezrobotne pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego).
Liczba bonów szkoleniowych: 2
Szczegółowe informacje w sprawie wniosków na szkolenie i bonów szkoleniowych można uzyskać w pok. nr 1 oraz pod nr tel. 32 706 58 41
W pierwszej kolejności wsparciem zostaną objęte osoby należące do więcej niż jednej z powyżej wskazanych grup.
Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027, w przypadku projektów skierowanych do osób w wieku 15-29 lat, udział takiej osoby w projekcie EFS+ poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych, a w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji.
Wnioski można składać:
- elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - przez portal PRACA.GOV.PL (wybierając Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe – Pismo do urzędu PSZ-PU), lub
- elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu na platformie EPUAP (wybierając Katalog spraw – Sprawy ogólne – Pismo ogólne do podmiotu publicznego – Załatw sprawę - wyszukać Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu), lub
- pisemnie - tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy,
ul. Minkiewicza 2 32-300 Olkusz, (w przypadku tej formy liczy się data nadania a nie doręczenia) lub - osobiście - w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8
Za datę złożenia wniosku uznaję się datę wpływu dokumentów do Urzędu (wyjątek stanowią wnioski przesłane pocztą tradycyjną).
Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków będących w dyspozycji urzędu na poszczególne formy wsparcia.
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
Piotr Polak