Nabór wniosków na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu – Europejski Fundusz Społeczny Plus

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 01 lutego 2024 r. prowadzony będzie nabór wniosków na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu, tj.:
  1. Staże (kontakt: 32 70 65 825 pok. 25)
  2. Szkolenia (kontakt 32 70 65 841 pok. 1)
  3. Bony szkoleniowe (kontakt: 32 70 65 841 pok. 1)
W przypadku szkoleń finansowaniu podlegać będą szkolenia, które kończą się egzaminem zewnętrznym/ państwowym, między innymi: Ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, nie będą finansowane kursy prawa jazdy.
 
Wsparcie realizowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027.
W ramach projektu wsparcie kierowane będzie do osób:
  1. Bezrobotnych powyżej 50 roku życia
  2. Bezrobotnych z niepełnosprawnościami
  3. Długotrwale bezrobotnych (osoby bezrobotne pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego).
W pierwszej kolejności wsparciem zostaną objęte osoby należące do więcej niż jednej z powyżej wskazanych grup.
Zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027", w przypadku projektów skierowanych do osób w wieku 15-29 lat, udział takiej osoby w projekcie EFS+ poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych, a w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji.
Wnioski można składać:
  1. elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - przez portal PRACA.GOV.PL (wybierając Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe – Pismo do urzędu PSZ-PU), lub
  2. elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu na platformie EPUAP (wybierając Katalog spraw – Sprawy ogólne – Pismo ogólne do podmiotu publicznego – Załatw sprawę - wyszukać Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu), lub
  3. pisemnie - tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy,
    ul. Minkiewicza 2 32-300 Olkusz, (w przypadku tej formy liczy się data nadania a nie doręczenia) lub
  4. osobiście - w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8
Wniosek wraz z załącznikami złożony w formie elektronicznej musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
Za datę złożenia wniosku uznaję się datę wpływu dokumentów do Urzędu (wyjątek stanowią wnioski przesłane pocztą tradycyjną).
Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków będących w dyspozycji urzędu na poszczególne formy wsparcia.

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
Piotr Polak

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE