Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 23 kwietnia 2024 r. prowadzony będzie nabór wniosków na szkolenia w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Liczba miejsc: 2
 
Finansowaniu podlegać będą szkolenia, które kończą się egzaminem zewnętrznym/ państwowym, między innymi:
kurs operatora wózków widłowych 
kurs operatora koparko - ładowarki, ładowarki, koparki  
kursy spawacza 
kurs kwalifikacji wstępnej z uzyskaniem świadectwa kwalifikacji zawodowej
kursy elektryczne z egzaminem kwalifikacyjnym

Ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, nie będą finansowane kursy prawa jazdy.
Wsparcie realizowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027.
W ramach projektu wsparcie kierowane będzie do osób:
  1. Bezrobotnych powyżej 50 roku życia
  2. Bezrobotnych z niepełnosprawnościami
  3. Długotrwale bezrobotnych (osoby bezrobotne pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego).
Ponadto informujemy, że w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus nadal trwa nabór na bony szkoleniowe.
Liczba bonów szkoleniowych:  2
Szczegółowe informacje w sprawie wniosków na szkolenie i bonów szkoleniowych można uzyskać w pok. nr 1 oraz pod nr tel. 32 706 58 41
 
W pierwszej kolejności wsparciem zostaną objęte osoby należące do więcej niż jednej z powyżej wskazanych grup.
Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027, w przypadku projektów skierowanych do osób w wieku 15-29 lat, udział takiej osoby w projekcie EFS+ poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych, a w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji.
Wnioski można składać:
  1. elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - przez portal PRACA.GOV.PL (wybierając Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe – Pismo do urzędu PSZ-PU), lub
  2. elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu na platformie EPUAP (wybierając Katalog spraw – Sprawy ogólne – Pismo ogólne do podmiotu publicznego – Załatw sprawę - wyszukać Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu), lub
  3. pisemnie - tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy,
    ul. Minkiewicza 2 32-300 Olkusz, (w przypadku tej formy liczy się data nadania a nie doręczenia) lub
  4. osobiście - w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8
Wniosek wraz z załącznikami złożony w formie elektronicznej musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
Za datę złożenia wniosku uznaję się datę wpływu dokumentów do Urzędu (wyjątek stanowią wnioski przesłane pocztą tradycyjną).
Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków będących w dyspozycji urzędu na poszczególne formy wsparcia.
 
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
Piotr Polak