Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia od dnia 01.07.2024 r. prowadzony będzie nabór wniosków na poszczególne formy wsparcia, w ramach Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi.
Program przeznaczony jest dla mieszkańców gmin wiejskich i miejsko-wiejskich.
Formy wsparcia w ramach naboru wniosków:
  1. Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
  2. Prace interwencyjne
  3. Staże
  4. Szkolenia indywidualne
  5. Bony szkoleniowe
Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Wnioski na poszczególne formy wsparcia znajdują się na stronie internetowej Urzędu w zakładce - dokumenty do pobrania.
Wnioski można składać:
  1. elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - przez portal PRACA.GOV.PL (wybierając Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe – Pismo do urzędu PSZ-PU), lub
  2. elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu na platformie EPUAP (wybierając Katalog spraw – Sprawy ogólne – Pismo ogólne do podmiotu publicznego – Załatw sprawę - wyszukać Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu), lub
  3. pisemnie - tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy,
    ul. Minkiewicza 2 32-300 Olkusz, (w przypadku tej formy liczy się data nadania a nie doręczenia) lub 
  4. osobiście - w sekretariacie tut. urzędu pok. 8
Wniosek wraz z załącznikami złożony w formie elektronicznej musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
Za datę złożenia wniosku uznaję się datę wpływu dokumentów do Urzędu.
Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków będących w dyspozycji urzędu na poszczególne formy wsparcia.