W ramach limitu podstawowego KFS tutejszy Urząd dysponuje środkami w wysokości 439 000 zł
Wnioski należy składać w terminie od 16.02.2022r. do 23.02.2022r.
Termin składania wniosków upływa 23.02.2022r. o godz.15:00 (dotyczy zarówno wniosków składanych w formie pisemnej jak i w formie elektronicznej).
Decyduje data wpływu do Urzędu.
Wniosek winien spełnić wymagania przynajmniej jednego z 7 priorytetów Ministra właściwego ds. pracy:
- Priorytet nr 1: Priorytet PM/1) tj. wsparcie kształcenia ustawicznego osób zatrudnionych w firmach, które na skutek pandemii COVID-19, musiały podjąć działania w celu dostosowania się do zmienionej sytuacji rynkowej
- Priorytet nr 2: Priorytet PM/2) tj. wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem
- Priorytet nr 3: priorytet PM/3) tj. wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych
- Priorytet nr 4: Priorytet PM/4) tj. wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących będących członkami rodzin wielodzietnych
- Priorytet nr 5: Priorytet PM/5) tj. wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRiPS
- Priorytet nr 6: Priorytet PM/6) tj. wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych technologii i narzędzi pracy, w tym także technologii i narzędzi cyfrowych oraz podnoszenie kompetencji cyfrowych.
- Priorytet nr 7: Priorytet PM/7) tj. wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących w branży motoryzacyjnej.
- kursów i studiów podyplomowych realizowanych z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
- egzaminów umożliwiających uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
- badań lekarskich i psychologicznych wymaganych do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem,
- określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego.
W ramach środków z KFS nie można ubiegać się o sfinansowanie kosztów przejazdu, zakwaterowania wyżywienia związanych z kursem, studiami podyplomowymi lub egzaminem.
Przy rozpatrywaniu wniosków PUP w Olkuszu będzie uwzględniał następujące kryteria:
Lp. | kryterium | waga kryterium |
1 | zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy | max 10 pkt |
2 | koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku | max 10 pkt |
3 | posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego | max 10 pkt |
4 | w przypadku kursów - posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego | max 10 pkt |
5 | plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS | max 10 pkt |
6 | dotychczasowa współpraca Pracodawcy z Urzędem dotycząca KFS | max 30 pkt |
7 | okres działalności pracodawcy | max 10 pkt |
Ocena wniosków dokonywana będzie w 3 etapach:
- Pierwszy etap - Ocena formalna na załączniku nr 1 do Zasad przyznawania środków
z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców. - Drugi etap - Ocena merytoryczna na załączniku nr 2 Zasad przyznawania środków
z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców. - Trzeci etap - Sporządzenie listy rankingowej ocenianych wniosków.
UWAGA!
Wniosek pozostawia się bez rozpoznania, w przypadku:
- niepoprawienia wniosku we wskazanym przez Urząd terminie lub
- niespełnienia przynajmniej jednego z 7 priorytetów ogłoszonych przez Ministra właściwego ds. pracy lub
- niedołączenia do wniosku następujących dokumentów, tj.:
- informacji określonych w przepisach wydanych na podstawie art.37 ust. 2a ustawy
z 30 kwietnia 2004r.o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Załącznik nr 1 do wniosku; - zaświadczeń lub oświadczenia o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa
w art. 37 ust.1 pkt 1 i ust.2 pkt 1 i 2 ustawy z 30 kwietnia 2004r.o postępowaniu
w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Załącznik nr 2 do wniosku; - kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności - w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- programu kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu - Załącznik nr 7 do wniosku;
- wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników (np. wzór zaświadczenia, dyplomu, certyfikatu, itp.), wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
z KFS, brak wymaganych załączników jest podstawą do pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Wniosek wypełniony nieprawidłowo to wniosek, który został wypełniony oraz opatrzony wszystkimi wymaganymi załącznikami, ale zawiera braki, omyłki lub informacje wymagające doprecyzowania. W takiej sytuacji wnioskodawca zostaje wezwany do poprawienia wniosku
w wyznaczonym terminie.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.
Wniosek można składać:
pisemnie – składając wniosek wraz z załącznikami w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie do skrzynki oddawczej znajdującej się przy wejściu do siedziby PUP w Olkuszu,
ul. Minkiewicza 2.
Skrzynka oddawcza dostępna jest od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00 -15.00
pisemnie - wysyłając wniosek z załącznikami tradycyjną pocztą lub za pośrednictwem kuriera na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu, ul. Minkiewicza 2,
elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - przez portal praca.gov.pl (wybierając Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu/ Pismo do urzędu (PSZ-PU) - (zalecane),
elektronicznie - przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP - na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu na platformie ePUAP/ PUP Olkusz (wybierając Katalog spraw/ Sprawy ogólne/ Pismo ogólne do podmiotu publicznego).
Obowiązujący druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej urzędu oraz
w siedzibie urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 32 706 58 25, 32 643 43 48 w. 25 lub
w siedzibie Urzędu.
Dokumenty dostępne są na stronie: www.olkusz.praca.gov.pl w zakładce „Dokumenty do pobrania"/Krajowy Fundusz Szkoleniowy:
- Wniosek na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z załącznikami,
- Zasady przyznawania środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców, Załącznik nr 1 do zasad, Załącznik nr 2 do zasad,
- Barometr zawodów - powiat olkuski (dotyczy ubiegania się o środki z KFS w ramach priorytetu 3),
- Barometr zawodów - województwo małopolskie (dotyczy ubiegania się o środki z KFS w ramach priorytetu 3),
- Priorytety KFS w 2022r.,
- Kierunkowe wytyczne do priorytetów wydatkowania środków KFS ustalone przez Ministra właściwego ds. pracy w porozumieniu z Radą Rynku Pracy.