Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw określonych branż udzielana na podstawie rozporządzenia rozdział 3

Print Drukuj

W związku z wejściem w życie z dniem 28 lutego 2021 r. rozporządzenia Rady Ministrów  w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID zmienia się zasady naboru „Wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy przyznawanej na podstawie rozporządzenia w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19" udzielonych na podstawie rozdziału 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r.

 
Nabór wniosków prowadzi się w terminie do 31 maja 2021 r. na zasadach opisanych poniżej.
 

O udzielenie dotacji, w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pułtusku, może ubiegać się mikroprzedsiębiorca* albo mały przedsiębiorca**, który spełnia poniższe warunki:

  1. ma siedzibę prowadzonej działalności gospodarczej na terenie powiatu pułtuskiego;

  2. nie miał zawieszonej działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r. i na dzień składania wniosku;

  3. na dzień 30 listopada 2020 r. prowadził działalność gospodarczą, oznaczoną wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, jednym z kodów określonych w poniższym wykazie (oceny spełnienia warunku dokonuje się na podstawie danych zarejestrowanych w rejestrze REGON);

  4. uzyskał w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku przychód niższy o co najmniej 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 r.

 

Dotacja może być udzielona:

  1. dwukrotnie – mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, który prowadził działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami: 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z;

  2. trzykrotnie – mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, który prowadził działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami: 49.39.Z, 52.23.Z, 55.10.Z, 55.20.Z, 55.30.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.11.A, 79.12.Z, 79.90.A, 79.90.C, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z, 85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z – w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01.Z, 90.02.Z, 90.04.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z, 93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.01.Z, 96.04.Z.

 
W przypadku udzielenia mikroprzedsiębiorcy albo małemu przedsiębiorcy dotacji na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 liczbę dotacji, o której mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19, pomniejsza się o jeden.

 
Wysokość dotacji określa Wnioskodawca, wnosząc w treści wniosku o przyznanie dotacji w kwocie do 5.000,00 zł.
 

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
Wniosek oraz szczegółowe zasady ubiegania się o dotację dostępne są na stronie internetowej PUP w Pułtusku w zakładce: Dla pracodawców i przedsiębiorców; Tarcza antykryzysowa COVID-19; pod adresem: https://pultusk.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza. Wniosek składa się wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą serwisu www.praca.gov.pl. Wniosek należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
 
Wnioski złożone bez wymaganego podpisu lub wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
 
* oznacza to przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki: zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro,
** oznacza to przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki: zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro –  i który nie jest mikroprzedsiębiorcą.

 
 

WAŻNA INFORMACJA !!!

W przypadku złożenia wniosku przez ustanowionego pełnomocnika wymagane jest załączenie pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie.
Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

 
 
 
 
Informacji dotyczących dotacji udzielają telefonicznie lub elektronicznie pracownicy PUP w Pułtusku, tj.:

  1. Paulina Švorc – Dynak

  2. Hanna Nasiadka

  3. Agata Kinga Łojek

Kontakt telefoniczny: 23 692 68 55, 23 692 09 88, 23 692 58 31
e-mail: sekretariat@pultusk.praca.gov.pl
 
 

Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy w Pułtusku
Witold Chrzanowski

 

Informacje o publikacji dokumentu