Celem konsultacji grupowych i indywidualnych było wsparcie uchodźców w odnalezieniu się na rynku pracy w Polsce.
Pracownicy z punktu kontaktowo – informacyjnego udzielali imigrantom możliwie szerokiej i wszechstronnej informacji dotyczącej legalnego pobytu i pracy, możliwości zatrudnienia na lokalnym rynku pracy, wsparcia oferowanego przez urząd oraz pomocy socjalnej dla uchodźców.
Uczestnicy dowiedzieli się jakie prawa im przysługują, jak załatwiać kluczowe kwestie urzędowe związane z różnymi obszarami ich życia w Polsce. W sytuacji, gdy osoba zgłaszała się z bardziej złożonym problemem, specjalista kierował go do odpowiedniej instytucji. Konsultacje prowadzone były w języku polskim i ukraińskim ze wsparciem tłumacza.
Na miejscu spotkań dystrybuowane były ulotki oraz broszury informacyjne poświęcone tematyce pomocy uchodźcom z Ukrainy, ich adaptacji, legalności pobytu oraz zatrudnienia w RP.