Rejestracja w Urzędzie Pracy tylko elektronicznie
Osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy składają wniosek tylko w postaci elektronicznej do właściwego powiatowego urzędu pracy korzystając z systemu praca.gov.pl (https://www. praca, gov.pl. )
Od dnia 12 października 2020 możliwe są dwie ścieżki postępowania.
- Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w Praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłkuw postaci elektronicznej.
- Prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej. W tej sytuacji osoba ma możliwość zarejestrowania się w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych (obowiązkowo należy podać numer telefonu).
Osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie pz.gov.pl.