Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków z limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy.

W ramach limitu podstawowego KFS tutejszy Urząd dysponuje środkami w wysokości 628 000 zł.
Wnioski należy składać w terminie od 15.02.2024 r. do 21.02.2024 r.
Termin składania wniosków upływa 21.02.2024 r. o godz. 15:00 (dotyczy zarówno wniosków składanych osobiście, drogą pocztową jak i w formie elektronicznej).
Za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do Urzędu.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.
Wniosek winien spełnić wymagania przynajmniej jednego z 8 priorytetów Ministra właściwego ds. pracy: Środki z KFS można przeznaczyć na sfinansowanie: W ramach środków z KFS nie można ubiegać się o sfinansowanie kosztów przejazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia związanych z kształceniem ustawicznym.
 
 
 
 
Przy ocenie merytorycznej wniosków PUP w Olkuszu będzie uwzględniał następujące kryteria:
Lp. kryterium waga kryterium
1. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku max 20 pkt
2. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS - w przypadku, gdy pracodawca bierze udział w kształceniu urząd przy ocenie wniosków będzie brał pod uwagę czy pracodawca posiada dalsze plany rozwoju max 10 pkt
3. Ocena realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS - posiadanie certyfikatów jakości oferowanej usługi max 20 pkt
4. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy określonych jako zawody deficytowe w województwie małopolskim lub powiecie olkuskim max 30 pkt
5. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia max 20 pkt
 
Ocena wniosków dokonywana będzie w 3 etapach:  
Do otrzymania środków z KFS zakwalifikowane zostaną wnioski pracodawców z największą liczbą punktów, aż do wyczerpania posiadanego przez tut. Urząd limitu środków. W przypadku wniosków, które uzyskają taką samą liczbę punktów decydować będzie data i kolejność wpływu wniosku do Urzędu.
UWAGA!
Wniosek pozostawia się bez rozpoznania, w przypadku:
  1. niepoprawienia wniosku we wskazanym przez Urząd terminie lub
  2. niespełnienia przynajmniej jednego z 8 priorytetów ogłoszonych przez Ministra właściwego ds. pracy, lub
  3. niedołączenia do wniosku następujących dokumentów, tj.:
  1. informacji określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy
    z 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Załącznik nr 1 do wniosku,
  2. zaświadczeń lub oświadczenia o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa
    w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu
    w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Załącznik nr 2 do wniosku,
  3. kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności - w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  4. programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu - Załącznik nr 3 do wniosku,
  5. wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników (np. wzór zaświadczenia, dyplomu, certyfikatu, itp.), wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
Zgodnie z § 6 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia z 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków
z KFS, brak wymaganych załączników jest podstawą do pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
 
Wniosek wypełniony nieprawidłowo to wniosek, który został wypełniony oraz opatrzony wszystkimi wymaganymi załącznikami, ale zawiera braki, omyłki lub informacje wymagające doprecyzowania. W takiej sytuacji wnioskodawca zostaje wezwany do poprawienia wniosku
w wyznaczonym terminie.
Wnioski można składać:
  1. osobiście – składając wniosek w sekretariacie tut. Urzędu, pok. 8, lub
  2. drogą pocztową – wysyłając wniosek z załącznikami tradycyjną pocztą lub za pośrednictwem kuriera na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu, ul. Minkiewicza 2, lub
  3. elektronicznie – przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP – przez portal praca.gov.pl (wybierając Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe – Pismo do urzędu PSZ-PU), lub
  4. elektronicznie – przy wykorzystaniu kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP – na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu na platformie ePUAP (wybierając Katalog spraw – Sprawy ogólne – Pismo ogólne do podmiotu publicznego – Załatw sprawę – wyszukać Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu).
 
Wniosek wraz z załącznikami złożony w formie elektronicznej musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
Wniosek dostępny jest w siedzibie urzędu w pok. 20 i 25 oraz na stronie: www.olkusz.praca.gov.pl w zakładce - Dokumenty do pobrania/Krajowy Fundusz Szkoleniowy:
  1. Wniosek na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników
    i pracodawców z załącznikami
    ,
  2. Zasady przyznawania środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników
    i pracodawców w 2024 r.
    ,
  3. Barometr zawodów - powiat olkuski (dotyczy ubiegania się o środki z KFS
    w ramach priorytetu 2)
    ,
  4. Barometr zawodów - województwo małopolskie (dotyczy ubiegania się o środki z KFS
    w ramach priorytetu 2)
    ,
  5. Priorytety KFS w 2024 r.,
  6. Wyjaśnienia do priorytetów wydatkowania środków KFS.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 32 706 58 20, 32 706 58 25, 32 643 43 48
w. 20, 25 lub w siedzibie Urzędu w pok. 20 i 25.
 
                                                                                                              
mgr Piotr Polak
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
w Olkuszu                                                                          
                                      
Olkusz, dnia 01.02.2024 r.