Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
Data publikacji strony internetowej: 2019-07-03. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości,
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Barczyk, dostepnosc@sp.olkusz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 643 08 36. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu (poziom dolny i górny) znajduje się od ulicy Minkiewicza. Nawierzchnia przed wejściem do budynku jest utwardzona i wypłaszczona. Budynek, w którym znajduje się siedziba Urzędu jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Przy budynku od ulicy Minkiewicza znajduje się parking. Na parkingu jest wydzielone jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek nie jest wyposażony w windę. Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na poziomie dolnym. Po zawiadomieniu pracownika (pokój nr 30 - poziom dolny) o wizycie klienta z niepełnosprawnością ruchową – pracownik merytoryczny schodzi do klienta. Na schodach zamontowane są poręcze oraz taśmy antypoślizgowe.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku brak oznaczeń w alfabecie Braille'a oraz oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. W budynku jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na poziomie dolnym budynku.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Bezpośrednio przy wejściu do Urzędu od ulicy Minkiewicza, obok wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo wyznaczono miejsce parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych. Miejsce parkingowe zostało oznaczone znakami poziomymi i pionowymi. Dojazd do miejsc parkingowych prowadzi z ulicy Polnej przez ulicę Minkiewicza.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.