III nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)
Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 16.06.2020r. do 29.06.2020r.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl
Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. wysyłając pocztą lub składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu.
Do wniosku należy obowiązkowo załączyć: - umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
- W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej poprzez formularz na portalu praca.gov.pl umowa jest już domyślnie załączona jako plik pdf (nie wymaga skanowania, wypełniania, ani podpisywania odręcznie) - dołączając do wniosku umowę jako plik pdf wnioskodawca akceptuje jej treść
- W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć 2 egzemplarze umowy podpisanej przez wnioskodawcę.
- Umowa musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione. Upoważnienie to musi wynikać z dokumentów rejestrowych podmiotu lub formalnych pełnomocnictw. Jeżeli dla osoby składającej wniosek wymagane jest pełnomocnictwo, należy je obowiązkowo załączyć do wniosku (zarówno w przypadku składania wniosku w formie papierowej jak i elektronicznej)
- Wspólnicy spółki cywilnej w przypadku zatrudniania pracowników, występują jako zbiorowy pracodawca. W związku z powyższym z wnioskiem o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne może wystąpić tylko wspólnik (lub wspólnicy) uprawniony do reprezentowania spółki. We wniosku wspólnik podaje dane spółki cywilnej (w tym NIP, REGON oraz numer rachunku bankowego). Do wniosku należy dołączyć aktualną umowę spółki.
- formularz pomocy publicznej - Załącznik Nr 1 do wniosku,
- W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem na portalu praca.gov.pl (nie dołącza się dodatkowego pliku).
- W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć uzupełniony i podpisany formularz.
- kalkulator spadku obrotów umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.
Warunkiem koniecznym przyznania dofinansowania w ramach art. 15zzb jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym. W przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w 2020r. nie można określić obrotu tej działalności (w okresie zawieszenia) i co za tym idzie nie można zestawić obrotu z roku 2020 do analogicznego okresu w roku 2019. Zatem takie przedsiębiorstwo nie spełnia wymogów do uzyskania dofinansowania w ramach art. 15 zzb.
WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy"
Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
II nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)
Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 11.05.2020r. do 24.05.2020r.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.
Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia.
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl
Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. wysyłając pocztą lub składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu.
Do wniosku należy obowiązkowo załączyć: - umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
- W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej poprzez formularz na portalu praca.gov.pl umowa jest już domyślnie załączona jako plik pdf (nie wymaga skanowania, wypełniania, ani podpisywania odręcznie) - dołączając do wniosku umowę jako plik pdf wnioskodawca akceptuje jej treść
- W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć 2 egzemplarze umowy podpisanej przez wnioskodawcę.
- Umowa musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione. Upoważnienie to musi wynikać z dokumentów rejestrowych podmiotu lub formalnych pełnomocnictw. Jeżeli dla osoby składającej wniosek wymagane jest pełnomocnictwo, należy je obowiązkowo załączyć do wniosku (zarówno w przypadku składania wniosku w formie papierowej jak i elektronicznej)
- Wspólnicy spółki cywilnej w przypadku zatrudniania pracowników, występują jako zbiorowy pracodawca. W związku z powyższym z wnioskiem o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne może wystąpić tylko wspólnik (lub wspólnicy) uprawniony do reprezentowania spółki. We wniosku wspólnik podaje dane spółki cywilnej (w tym NIP, REGON oraz numer rachunku bankowego). Do wniosku należy dołączyć aktualną umowę spółki.
- formularz pomocy publicznej - Załącznik Nr 1 do wniosku,
- W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem na portalu praca.gov.pl (nie dołącza się dodatkowego pliku).
- W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć uzupełniony i podpisany formularz.
- kalkulator spadku obrotów umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.
WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy"
Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Nabór - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników
Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników w ramach tzw. „Tarczy Antykryzysowej" na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)
Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 10.04.2020r. do 24.04.2020r.
Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia.
Do wniosku należy obowiązkowo załączyć: - umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
- formularz pomocy publicznej -Załącznik Nr 1 do wniosku,
- oświadczenie o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową, oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy,
- plik o nazwie „Kalkulator spadku obrotów" umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów oraz drugi kalkulator - Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl
Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu (do wniosku należy dołączyć dwa egzemplarze umowy podpisanej jednostronnie przez przedsiębiorcę) .
WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy"
Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia