Realizowane Projekty

Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi.

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi.
Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Facebook - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

GRUPA DOCELOWA PROGRAMU
Program przeznaczony jest dla mieszkańców gmin wiejskich i miejsko-wiejskich powiatu olkuskiego, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Olkuszu ze statusem osób bezrobotnych, tj. mieszkańców gmin:
- Bolesław (wiejska),
- Klucze (wiejska),
- Trzyciąż (wiejska),
- Olkusz (miejsko-wiejska),
- Wolbrom (miejsko-wiejska).

OKRES REALIZACJI PROGRAMU:                           WARTOŚĆ PROGRAMU:
Edycja I:      01.07.2024 r. – 31.03.2025 r.                  Edycja I:       663 900,00 PLN
Edycja II:      01.09.2024 r. – 31.05.2025 r.                  Edycja II:     389 400,00 PLN


FORMY WSPRACIA PRZEWIDZIANE W PROGRAMIE:

Edycja I:
Program zakłada objęcie wsparciem 62 osoby bezrobotne, które skorzystają z następujących form aktywizacji zawodowej:
  1. staż – 28 osób,
  2. szkolenie – 7 osób,
  3. bon szkoleniowy – 7 osób,
  4. prace interwencyjne – 10 osób,
  5. jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – 10 osób,
Edycja II:
Program zakłada objęcie wsparciem 29 osób bezrobotnych, które skorzystają z następujących form aktywizacji zawodowej:
  1. szkolenie – 3 osoby,
  2. bon szkoleniowy – 6 osób,
  3. prace interwencyjne – 10 osób,
  4. jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – 10 osób.
REKRUTACJA DO PROGRAMU:
Rekrutacja prowadzona będzie w okresie realizacji poszczególnych edycji programu, do wyczerpania się środków finansowych. Nabory wniosków dla pracodawców i osób bezrobotnych na poszczególne formy wsparcia ogłaszane będą na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu w zakładce Rynek Pracy → Aktualności urzędu.

Informacja o projekcie „Czas na aktywizację (II)”.



Powiat Olkuski - Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu
realizuje projekt niekonkurencyjny pod nazwą „Czas na aktywizację (II)", współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027", Priorytet 6.Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego programu regionalnego, Działanie 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.

CEL GŁÓWNY PROJEKTU
Celem głównym projektu jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie olkuskim.

OKRES REALIZACJI PROJEKTU: 01.01.2024 r. - 30.06.2025 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU (Całkowity koszt projektu): 2 900 000,00 PLN
w tym: wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 2 465 000,00 PLN (85%).

GRUPA DOCELOWA PROJEKTU
Uczestnikami projektu będą osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Olkuszu ze statusem osób bezrobotnych. Wsparcie kierowane będzie w szczególności do osób, których sytuacja na rynku pracy jest najtrudniejsza, tj.
a) osób młodych (w wieku 18-29 lat), szczególnie należących do grupy NEET – co najmniej 46 osób;
b) osób długotrwale bezrobotnych – co najmniej 114 osób;
c) osób z niepełnosprawnościami – co najmniej 10 osób;
d) osób w wieku 50 lat i więcej – co najmniej 52 osoby;
e) kobiet;
f) migrantów (w tym z Ukrainy) – co najmniej 1 osoba.

FORMY WSPARCIA PRZEWIDZIANE W PROJEKCIE
Projekt zakłada objęcie wsparciem co najmniej 200 osób bezrobotnych.
Dla każdego z uczestników projekty, przedstawienie konkretnej oferty aktywizacji zawodowej poprzedzi identyfikacja jego potrzeb oraz opracowanie lub aktualizacja Indywidualnego Planu Działania. Każdy uczestnik projektu otrzyma wsparcie w postaci usługi pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz jedną z następujących form aktywizacji zawodowej:
  1. staż – 154 osoby,
  2. jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej – 35 osób,
  3. bon na zasiedlenie – 5 osób,
  4. szkolenie – 4 osoby,
  5. bon szkoleniowy – 2 osoby.
GŁÓWNE EFEKTY, REZULTATY PROJEKTU:
Głównymi rezultatami projektu będzie:
  1. podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności na własny rachunek przez uczestników projektu na poziomie co najmniej 60%;
  2. uzyskanie kwalifikacji lub kompetencji przez uczestników projektu na poziomie co najmniej 20%.
SŁOWNIK POJĘĆ:
Osoba długotrwale bezrobotna:
- osoba bezrobotna pozostająca w rejestrze powiatowego urzędu pracy przez ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego.
Osoba z kategorii NEET (ang. not in employment, education or training):
- osoba w wieku 15–29 lat, która spełnia łącznie trzy następujące warunki:
  1. nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo);
  2. nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbuje obowiązek szkolny lub nauki);
  3. nie szkoli się (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy; w procesie oceny czy dana osoba się nie szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET, należy zweryfikować czy brała ona udział w tego typu formie aktywizacji, finansowanej ze środków publicznych, w okresie ostatnich 4 tygodni).
REKRUTACJA DO PROJEKTU:
Działania rekrutacyjne prowadzone będą przez cały okres trwania projektu, do wyczerpania się środków finansowych.
Projekt zakłada, że spośród wszystkich uczestników tj. 200 osób bezrobotnych, wsparciem objętych zostanie:
a) co najmniej 56,61% osób długotrwale bezrobotnych,
b) co najmniej 25,92% osób w wieku 50 lat i więcej,
c) co najmniej 4,96% osób z niepełnosprawnościami.
W związku z obowiązkiem osiągnięcia ww. wskaźników, rekrutacja do projektu w pierwszej kolejności kierowana będzie do 3 ww. kategorii osób bezrobotnych. 
Ponadto ze względu na konieczność osiągnięcia wymaganego poziomu wskaźników, w przypadku dużego zainteresowania pierwszeństwo do udziału w projekcie uzyskają osoby należące do kilku kategorii grupy docelowej, do których w szczególności projekt jest kierowany, łącznie np. długotrwale bezrobotna kobieta, w wieku powyżej 50 r. ż. z orzeczeniem o niepełnosprawności.
Projekt zakłada, że udział osób młodych w wieku 18-29 lat będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych oraz w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji. Badanie kompetencji cyfrowych nastąpi podczas wizyty w Urzędzie, a ich ocena będzie polegać na wypełnieniu ankiety.
Nabory wniosków dla pracodawców i osób bezrobotnych na poszczególne formy wsparcia ogłaszane są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu w zakładce Rynek Pracy → Aktualności urzędu.

GDZIE UZYSKAĆ INFORMACJE O PROJEKCIE?
Szczegółowe informacje nt. projektu i form aktywizacji zawodowej można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu albo pod niżej wskazanymi numerami telefonów:
 
Koordynatorzy projektu pok. 3 tel. (32) 706-58-43
Doradcy klienta, nazwiska: K-Ko, Ł, O, P, S-Sy, Ś pok. 22 tel. (32) 706-58-22
Doradcy klienta, nazwiska: B, F, H, C, Ć, D, E, J, I, M, N, U pok. 23 tel. (32) 706-58-23
Doradcy klienta, nazwiska: A, G, Kr-Kż, L, T, R, Sz, V, W, Y, Z, Ź, Ż pok. 26 tel. (32) 706-58-26
Staże pok. 12 tel. (32) 706-58-12
Jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej pok. 11 tel. (32) 706-58-11
Bony na zasiedlenie pok. 16 tel. (32) 706-58-16
Szkolenia pok. 1 tel. (32) 706-58-41
Bony szkoleniowe pok. 1 tel. (32) 706-58-41
 
#FunduszUE
#FunduszeEuropejskie

Załączniki

Plakat A3 - Projekt Czas na aktywizację (II)
Plakat A3 - Projekt Czas na aktywizację (II).docx 217 KB
(1)01 Ankieta aplikacyjna uczestnika projektu
(1)01 Ankieta aplikacyjna uczestnika projektu.docx 96 KB
(1)02 Oświadczenie o szczególnych kategoriach danych
(1)02 Oświadczenie o szczególnych kategoriach danych.docx 92 KB
(1)03 Oświadczenie o nieuczestniczeniu w innym projekcie
(1)03 Oświadczenie o nieuczestniczeniu w innym projekcie.docx 116 KB
(1)04 Oświadczenie uczestnika projektu
(1)04 Oświadczenie uczestnika projektu.docx 181 KB

Cyfrowy Powiat



Powiat Olkuski otrzymał dofinansowanie w ramach Konkursu Grantowego „Cyfrowy Powiat". Koncepcja realizacji grantu wpisuje się w cel V. osi Rozwoju cyfrowego JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU w szczególności wsparcie w zakresie realizacji usług publicznych na drodze teleinformatycznej poprzez zwiększenie cyfryzacji instytucji samorządowej Powiatu Olkuskiego oraz jego jednostek organizacyjnych, a także zwiększenie cyberbezpieczeństwa.

Wysokość dofinansowania: 100 000,00 zł
Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Pozyskane dofinansowanie pozwoli na rozwój infrastruktury informatycznej samorządu, wpływając na podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa oraz jakości wykonywania usług publicznych świadczonych na drodze teleinformatycznej. Celem projektu jest zwiększenie potencjału cyfrowego oraz zapewnienie cyberbezpieczeństwa systemom informatycznym. Efekty projektu zakładają poprawę jakości świadczonych e-usług publicznych w celu zaspokojenia potrzeb mieszkańców, wzrost poziomu cyberbezpieczeństwa systemów informatycznych, doposażenie Powiatu Olkuskiego i jego jednostek organizacyjnych w zasoby IT. Realizacja grantu przyczyni się również do ograniczenia negatywnych skutków społecznych oraz gospodarczych wywołanych przez pandemię COVID-19.
W ramach grantu Cyfrowy Powiat została zakupiona i przekazana do Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu macierz dyskowa wraz z oprogramowaniem niezbędnym do realizacji kopii bezpieczeństwa danych kluczowych dla zapewnienia ciągłości pracy systemów informatycznych eksploatowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Olkuszu. Zakup pamięci masowej pozwoli zwiększyć istniejącą infrastrukturę serwerową PUP w Olkuszu a wraz z oprogramowaniem zapewni szybką, zautomatyzowaną i bezpieczną obsługę podstawowych systemów dziedzinowych w urzędzie: do obsługi bezrobotnych i poszukujących pracy, księgowości, kadr i administracji. Ponadto Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu otrzymał zakupiony w ramach grantu zasilacz awaryjny UPS do szafy serwerowej, aby zabezpieczyć kluczową infrastrukturę serwerową przed zanikiem zasilania i przepięciami, co pozwoli w przypadku krótkich przerw w dostawie energii elektrycznej podtrzymać pracę macierzy dyskowej.

Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie Cyfrowy Powiat – Centrum Projektów Polska Cyfrowa – Portal Gov.pl https://www.gov.pl/web/cppc/cyfrowy-powiat .


Powiat olkuski otrzymał dofinansowanie w ramach Konkursu Grantowego „Cyfrowy Powiat”.



Koncepcja realizacji grantu wpisuje się w cel V osi Rozwoju cyfrowego JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EUw szczególności wsparcie w zakresie realizacji usług publicznych na drodze teleinformatycznej poprzez zwiększenie cyfryzacji instytucji samorządowej Powiatu Olkuskiego oraz jego jednostek organizacyjnych, a także zwiększenie cyberbezpieczeństwa.

Wysokość dofinansowania: 100 000,00 zł

Oś. V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia

Program Operacyjny Polska Cyfrowa na Lata 2014-2020

Pozyskane dofinansowanie pozwoli na rozwój infrastruktury informatycznej samorządu, wpływając na podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa oraz jakości wykonywania usług publicznych świadczonych na drodze teleinformatycznej. Celem projektu jest zwiększenie potencjału cyfrowego oraz zapewnienie cyberbezpieczeństwa systemom informatycznym. Efekty projektu zakładają poprawę jakości świadczonych e-usług publicznych w celu zaspokojenia potrzeb mieszkańców, wzrost poziomu cyberbezpieczeństwa systemów informatycznych, doposażenie Powiatu Olkuskiego i jego jednostek organizacyjnych w zasoby IT. Realizacja grantu przyczyni się również do ograniczenia negatywnych skutków społecznych oraz gospodarczych wywołanych przez pandemię COVID-19.


Małopolski Program Regionalny „Firma +1”.

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje program aktywizacji zawodowej bezrobotnych pod nazwą „Firma +1".
Środki na realizację programu pokrywane są w całości ze środków Funduszu Pracy.
 
GRUPA DOCELOWA PROGRAMU
Program przeznaczony jest dla mieszkańców powiatu olkuskiego, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Olkuszu ze statusem osób bezrobotnych.

„Firma +1" jest programem, w którym pomoc w zatrudnieniu pracownika została skierowana do mikro i małych przedsiębiorców oraz osób samozatrudnionych.

OKRES REALIZACJI PROGRAMU:
Edycja I:      01.01.2023 r. – 31.12.2023 r.
Edycja II:      01.01.2024 r. – 31.12.2024 r.

WARTOŚĆ PROGRAMU:
Edycja I:       540 000,00 PLN
Edycja II:      540 000,00 PLN

FORMY WSPRACIA PRZEWIDZIANE W PROGRAMIE:

Edycja I:
Program zakłada objęcie wsparciem co najmniej 30 osób bezrobotnych, które zostaną skierowane na staż.

Edycja II:
Program zakłada objęcie wsparciem co najmniej 30 osób bezrobotnych. Formy wsparcia planowane do realizacji zostaną ustalone po rozpoczęciu realizacji II edycji Programu.

REKRUTACJA DO PROGRAMU:
Rekrutacja prowadzona będzie w okresie realizacji poszczególnych edycji programu, do wyczerpania się środków finansowych. Nabory wniosków dla pracodawców i osób bezrobotnych na poszczególne formy wsparcia ogłaszane będą na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu w zakładce Rynek Pracy → Aktualności urzędu.

Informacje o publikacji dokumentu