» WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO - ADMINISTRACYJNY
- Opracowywanie sprawozdawczości i statystycznej informacji dot. osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Przygotowywanie informacji dla potrzeb analiz rynku pracy.
- Prowadzenie obsługi kancelaryjnej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
- Administrowanie siecią komputerową i bazą danych.
- Prowadzenie strony internetowej.
- Współpraca z instytucjami i jednostkami szkolącymi w zakresie organizacji szkoleń pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
- Gospodarowanie środkami ZFŚS.
- Sprawy administracyjne Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
kierownik: mgr Janina Śliwa - Zagała
telefon: 32 7065813
» WYDZIAŁ FINANSOWY
- Planowanie środków finansowych.
- Obsługa finansowo - księgowa Urzędu tj. Budżetu, Funduszu Pracy, ZFŚS i PFRON.
- Całokształt spraw związanych z obsługą wypłat świadczeń z Funduszu Pracy bezrobotnym i poszukującym pracy oraz kontrahentom Urzędu zgodnie z zawartymi umowami cywilno-prawnymi.
- Współpraca przy opracowywaniu projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego, rezerwy Funduszu Pracy MRPiPS i innych środków publicznych.
- Nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
Główny Księgowy
kierownik: Beata Habryn
e-mail: b.habryn@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065846
» WYDZIAŁ EWIDENCJI, ŚWIADCZEŃ I INFORMACJI
- Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących pracy dot.: rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Wydawanie decyzji, zaświadczeń, informacji PIT-11.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym.
kierownik: mgr Joanna Matusiak
e-mail: j.matusiak@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065821
» WYDZIAŁ KONTROLI WEWNĘTRZNEJ, ORZECZNICTWA I WINDYKACJI
- Prowadzenie całokształtu spraw związanie z przygotowywaniem i przeprowadzaniem kontroli wewnętrznych.
- Koordynowanie spraw związanych z organizacją kontroli Urzędu przez organy kontroli zewnętrznej oraz przygotowywanie informacji o sposobie wykorzystania uwag i wykonania zaleceń pokontrolnych.
- Prowadzenie kompleksowej obsługi klienta w zakresie przyznania dodatku aktywizacyjnego.
- Prowadzenie monitoringu zewnętrznego podmiotów korzystających z dofinansowania ze środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych w zakresie realizacji umów wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub podmiotów i osób fizycznych wnioskujących o wsparcie przewidziane w ustawie.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z postępowaniami odwoławczymi.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie wznowienia postępowań administracyjnych zakończonych decyzjami ostatecznymi.
- Prowadzenie windykacji i egzekucji wierzytelności Funduszu Pracy oraz innych środków Publicznych.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami.
- Przygotowywanie i prowadzenie postępowań w oparciu o ustawę – Prawo zamówień publicznych.
kierownik: Anna Sarota
e-mail: a.sarota@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065844
» CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ
» CAZ DZIAŁ POŚREDNICTWA PRACY I CUDZOZIEMCÓW
- Promocja usług pośrednictwa pracy, pośrednictwa EURES oraz zatrudnienia cudzoziemców.
- Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących pracy:
- opracowywanie i realizowanie Indywidualnych Planów Działań,
- informowanie o przysługujących prawach i obowiązkach,
- wydanie bieżących zaświadczeń.
- Współpraca z pracodawcami:
- pozyskiwanie, przyjmowanie, upowszechnianie oraz realizowanie ofert pracy,
- łagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grupowymi pracowników z przyczyn niedotyczących pracownika.
- Realizowanie działań z zakresu sieci EURES.
- Badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postepowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca lub postępowaniem o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy.
- Realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Opracowywanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy.
kierownik: mgr Beata Jackowska
e-mail: b.jackowska@olkusz.praca.gov.pl
telefon 32 7065833
» CAZ DZIAŁ PORADNICTWA ZAWODOWEGO I SZKOLEŃ
- Udzielanie porad indywidualnych i grupowych osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
- Udzielanie informacji zawodowych indywidualnych i grupowych osobom zainteresowanym.
- Inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy.
- Udostępnianie zasobów informacji zawodowych w siedzibie Urzędu do samodzielnego wykorzystania.
- Kierowanie bezrobotnych lub poszukujących pracy na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia.
- Udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz udzielanie pomocy we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników.
- Planowanie środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych na zadania realizowane przez komórkę.
- Diagnozowanie zapotrzebowania na zawody i specjalności na lokalnym rynku pracy oraz potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją szkoleń w tym szkoleń w ramach bonu szkoleniowego.
- Prowadzenie spraw z zakresu rent szkoleniowych.
- Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów egzaminu i licencji.
- Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów studiów podyplomowych.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczki szkoleniowej.
- Prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowania zawodowego dorosłych.
- Realizacja zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym.
- Promocja Powiatowego Urzędu Pracy.
kierownik: mgr Izabela Polner
e-mail: i.polner@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065820
» CAZ DZIAŁ INSTRUMENTÓW RYNKU PRACY
- Promocja instrumentów rynku pracy.
- Planowanie podziału środków Funduszu Pracy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz monitorowanie ich wykorzystania.
- Realizowanie instrumentów rynku pracy dla osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu, oraz ich monitorowanie.
- Współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie wydatkowania środków Funduszu Pracy i PFRON.
- Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu wykonywanych zadań.
- Monitoring zawartych umów pod kątem deklarowanego zatrudnienia przez pracodawcę.
- Ocena efektywności realizowanych instrumentów rynku pracy.
- Przygotowywanie informacji na posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy.
- Sporządzanie wykazu pracodawców i osób, z którymi zawarto umowy w ramach aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu oraz umieszczanie ich na tablicy ogłoszeń urzędu na okres 30 dni.
kierownik: mgr Magdalena Klich
e-mail: m.klich@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065819
» CAZ SAMODZIELNE STANOWISKO DS. PROJEKTÓW I PROGRAMÓW
- Pozyskiwanie dodatkowych środków na realizację działań zmierzających do łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizację zawodową.
- Koordynowanie programów i projektów.
e-mail: k.filo@olkusz.praca.gov.pl
b.szostak@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065843