Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu
mgr Piotr Polak
Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu
mgr Wioletta Hudzińska
WYDZIAŁY
» WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO - ADMINISTRACYJNY
Opracowywanie sprawozdawczości i statystycznej informacji dot. osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
Przygotowywanie informacji dla potrzeb analiz rynku pracy.
Prowadzenie obsługi kancelaryjnej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
Prowadzenie spraw osobowych pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
Administrowanie siecią komputerową i bazą danych.
Prowadzenie strony internetowej.
Współpraca z instytucjami i jednostkami szkolącymi w zakresie organizacji szkoleń pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
Gospodarowanie środkami ZFŚS.
Sprawy administracyjne Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
kierownik: mgr Janina Śliwa - Zagała
e-mail: j.sliwa@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 13
» WYDZIAŁ FINANSOWY
Planowanie środków finansowych.
Obsługa finansowo - księgowa Urzędu tj. Budżetu, Funduszu Pracy, ZFŚS i PFRON.
Całokształt spraw związanych z obsługą wypłat świadczeń z Funduszu Pracy bezrobotnym i poszukującym pracy oraz kontrahentom Urzędu zgodnie z zawartymi umowami cywilno-prawnymi.
Współpraca przy opracowywaniu projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, rezerwy Funduszu Pracy MRPiPS i innych środków publicznych.
Nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
Główny Księgowy
kierownik: Beata Habryn
e-mail: b.habryn@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 46
» WYDZIAŁ EWIDENCJI, ŚWIADCZEŃ I INFORMACJI
Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących pracy dot.: rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
Wydawanie decyzji, zaświadczeń, informacji PIT-11.
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym.
kierownik: mgr Joanna Matusiak
e-mail: j.matusiak@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 21
» WYDZIAŁ KONTROLI, ORZECZNICTWA I WINDYKACJI
Koordynowanie spraw dotyczących kontroli Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu przez organy zewnętrzne oraz przygotowywanie informacji dot. realizacji zaleceń pokontrolnych.
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przeprowadzaniem kontroli zewnętrznych u podmiotów i osób fizycznych korzystających z dofinansowania ze środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych w zakresie prawidłowości realizacji zawartych umów i wydatkowania środków zgodnie z przeznaczeniem,
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z karami pieniężnymi w przypadku niezrealizowania zaleceń pokontrolnych przez podmioty i osoby fizyczne,
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z postępowaniami odwoławczymi.
Prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie wznowienia postępowań administracyjnych zakończonych decyzjami ostatecznymi.
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami w tym prowadzenie kompleksowych postępowań w zakresie stosowania ulg w spłacie zadłużenia.
Prowadzenie windykacji i egzekucji wierzytelności Funduszu Pracy oraz innych środków Publicznych.
Przygotowywanie materiałów dla Powiatowej Rady Rynku Pracy w Olkuszu celem zaopiniowania wniosków o umorzenie wierzytelności.
Przygotowywanie i prowadzenie postępowań w oparciu o ustawę – Prawo zamówień publicznych.
kierownik: Anna Sarota
e-mail: a.sarota@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 44
» SAMODZIELNE STANOWISKO DS. PROGRAMÓW I KONTROLI WEWNĘTRZNEJ
Pozyskiwanie dodatkowych środków na realizację działań zmierzających do łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizację zawodową.
Koordynowanie programów i projektów.
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przygotowywaniem
i przeprowadzaniem kontroli wewnętrznych.
e-mail: k.filo@olkusz.praca.gov.pl, b.szostak@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 43
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ
» CAZ DZIAŁ POŚREDNICTWA PRACY I CUDZOZIEMCÓW
Promocja usług pośrednictwa pracy, pośrednictwa EURES oraz zatrudnienia cudzoziemców.
Inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu identyfikację, dotarcie z informacją o możliwościach skorzystania z form pomocy określonych w ustawie i zmotywowanie do aktywności zawodowej osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo, samodzielnie lub we współpracy.
Nawiązanie i utrzymywanie kontaktów z bezrobotnymi, poszukującymi pracy lub osobami niezarejestrowanymi, w tym osobami biernymi zawodowo, oraz pracodawcami.
Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących pracy:
opracowywanie i realizowanie Indywidualnych Planów Działań,
informowanie o przysługujących prawach i obowiązkach,
wydawanie skierowań na formy pomocy,
wydawanie bieżących zaświadczeń.
Współpraca z pracodawcami:
pozyskiwanie, przyjmowanie oraz realizowanie ofert pracy,
inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grupowymi pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy.
Realizowanie działań z zakresu sieci EURES.
Realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Realizowanie projektów w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy, promocji zatrudnienia, wynikających z programów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus i Funduszu Pracy.
Udostępnianie informacji instytucjom o zarejestrowanych bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawcach, podmiotach powierzających pracę cudzoziemcom.
Opracowywanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie badania Barometr Zawodów, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy.
kierownik: mgr Beata Jackowska
e-mail: b.jackowska@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 33
» CAZ DZIAŁ PORADNICTWA ZAWODOWEGO I SZKOLEŃ
Udzielanie porad indywidualnych i grupowych osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
Udzielanie informacji zawodowych indywidualnych i grupowych osobom zainteresowanym.
Inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy.
Udostępnianie zasobów informacji zawodowych w siedzibie Urzędu do samodzielnego wykorzystania.
Kierowanie bezrobotnych lub poszukujących pracy na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia.
Udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz udzielanie pomocy we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników.
Planowanie środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych na zadania realizowane przez komórkę.
Diagnozowanie zapotrzebowania na zawody i specjalności na lokalnym rynku pracy oraz potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia.
Prowadzenie spraw związanych z realizacją szkoleń w tym szkoleń w ramach bonu szkoleniowego.
Prowadzenie spraw z zakresu rent szkoleniowych.
Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów egzaminu i licencji.
Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów studiów podyplomowych.
Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczki szkoleniowej.
Prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowania zawodowego dorosłych.
Realizacja zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym.
Promocja Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
kierownik: mgr Izabela Polner
e-mail: i.polner@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 20
» CAZ DZIAŁ RYNKU PRACY
Inicjowanie i wdrażanie form pomocy.
Przygotowywanie projektów planu wydatkowania środków Funduszu Pracy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Realizowanie form pomocy dla osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy.
Przygotowywanie i prowadzenie stosownej dokumentacji dotyczącej realizowanych form pomocy.
Nadzorowanie pomocy publicznej w poszczególnych formach pomocy.
Monitoring wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na realizację form pomocy.
Sporządzanie wykazu pracodawców i osób, z którymi zawarto umowy w ramach form pomocy i podawanie do publicznej wiadomości.
Monitoring zawartych umów pod kątem deklarowanego zatrudnienia przez pracodawcę.
Współpraca z innymi komórkami urzędu.
kierownik: mgr Magdalena Klich
e-mail: m.klich@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 19