Wydziały

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu
mgr Piotr Polak 

Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu
mgr Wioletta Hudzińska

 

 WYDZIAŁY

» WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO - ADMINISTRACYJNY
 

Opracowywanie sprawozdawczości i statystycznej informacji dot. osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

Przygotowywanie informacji dla potrzeb analiz rynku pracy.

Prowadzenie obsługi kancelaryjnej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.

Prowadzenie spraw osobowych pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.

Administrowanie siecią komputerową i bazą danych.

Prowadzenie strony internetowej.

Współpraca z instytucjami i jednostkami szkolącymi w zakresie organizacji szkoleń pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.

Gospodarowanie środkami ZFŚS.

Sprawy administracyjne Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.


kierownik: mgr Janina Śliwa - Zagała

e-mail: j.sliwa@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 13

 

» WYDZIAŁ FINANSOWY
 

Planowanie środków finansowych.

Obsługa finansowo - księgowa Urzędu tj. Budżetu, Funduszu Pracy, ZFŚS i PFRON.

Całokształt spraw związanych z obsługą wypłat świadczeń z Funduszu Pracy bezrobotnym i poszukującym pracy oraz  kontrahentom Urzędu zgodnie z zawartymi umowami cywilno-prawnymi.

Współpraca przy opracowywaniu projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, rezerwy Funduszu Pracy MRPiPS i innych środków publicznych.

Nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.


Główny Księgowy
kierownik: Beata Habryn

e-mail: b.habryn@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 46

 

» WYDZIAŁ EWIDENCJI, ŚWIADCZEŃ I INFORMACJI
 

Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących pracy dot.: rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy. 

Wydawanie  decyzji, zaświadczeń, informacji  PIT-11.

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym.


kierownik: mgr Joanna Matusiak

e-mail: j.matusiak@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 21 

 

» WYDZIAŁ KONTROLI, ORZECZNICTWA I WINDYKACJI
 

Koordynowanie spraw dotyczących kontroli Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu przez organy zewnętrzne oraz przygotowywanie informacji dot. realizacji zaleceń pokontrolnych.

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przeprowadzaniem kontroli zewnętrznych u podmiotów i osób fizycznych korzystających z dofinansowania ze środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych w zakresie prawidłowości realizacji zawartych umów i wydatkowania środków zgodnie z przeznaczeniem,

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z karami pieniężnymi w przypadku niezrealizowania zaleceń pokontrolnych przez podmioty i osoby fizyczne,

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z postępowaniami odwoławczymi.

Prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie wznowienia postępowań administracyjnych zakończonych decyzjami ostatecznymi.

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami w tym prowadzenie kompleksowych postępowań w zakresie stosowania ulg w spłacie zadłużenia.

Prowadzenie windykacji i egzekucji wierzytelności Funduszu Pracy oraz innych środków Publicznych.

Przygotowywanie materiałów dla Powiatowej Rady Rynku Pracy w Olkuszu celem zaopiniowania wniosków o umorzenie wierzytelności.

Przygotowywanie i prowadzenie postępowań w oparciu o ustawę – Prawo zamówień publicznych.


kierownik: Anna Sarota

e-mail: a.sarota@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 44

 

»  SAMODZIELNE STANOWISKO DS. PROGRAMÓW I KONTROLI WEWNĘTRZNEJ
 

Pozyskiwanie dodatkowych środków na realizację działań zmierzających do łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizację zawodową. 

Koordynowanie programów i projektów.

Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przygotowywaniem
i przeprowadzaniem kontroli wewnętrznych.

 

e-mail: k.filo@olkusz.praca.gov.pl, b.szostak@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 43

 


CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ

 

» CAZ  DZIAŁ POŚREDNICTWA PRACY I CUDZOZIEMCÓW
 

Promocja usług pośrednictwa pracy, pośrednictwa EURES oraz zatrudnienia cudzoziemców.

Inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu identyfikację, dotarcie z informacją o możliwościach skorzystania z form pomocy określonych w ustawie i zmotywowanie do aktywności zawodowej osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo, samodzielnie lub we współpracy.

Nawiązanie i utrzymywanie kontaktów z bezrobotnymi, poszukującymi pracy lub osobami niezarejestrowanymi, w tym osobami biernymi zawodowo, oraz pracodawcami.

Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących pracy:

opracowywanie i realizowanie Indywidualnych Planów Działań,

informowanie o przysługujących prawach i obowiązkach,

wydawanie skierowań na formy pomocy,

wydawanie bieżących zaświadczeń.

Współpraca z pracodawcami:

pozyskiwanie, przyjmowanie oraz realizowanie ofert pracy,

inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grupowymi pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy.

Realizowanie działań z zakresu sieci EURES.

Realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Realizowanie projektów w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy, promocji zatrudnienia, wynikających z programów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus i Funduszu Pracy.

Udostępnianie informacji instytucjom o zarejestrowanych bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawcach, podmiotach powierzających pracę cudzoziemcom.

Opracowywanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie badania Barometr Zawodów, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy.


kierownik: mgr Beata Jackowska

e-mail: b.jackowska@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 33 

 

» CAZ  DZIAŁ PORADNICTWA ZAWODOWEGO I SZKOLEŃ
 

Udzielanie porad indywidualnych i grupowych osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.

Udzielanie informacji  zawodowych indywidualnych i grupowych osobom zainteresowanym.

Inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy.

Udostępnianie zasobów informacji zawodowych w siedzibie Urzędu do samodzielnego wykorzystania.

Kierowanie bezrobotnych  lub poszukujących pracy na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia.

Udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy  oraz udzielanie  pomocy we wspieraniu  rozwoju zawodowego  pracodawcy i jego pracowników.

Planowanie środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych na zadania realizowane przez komórkę.

Diagnozowanie zapotrzebowania na zawody i specjalności na lokalnym rynku pracy oraz potrzeb  szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia.

Prowadzenie spraw związanych z realizacją szkoleń  w tym szkoleń w ramach bonu szkoleniowego.

Prowadzenie spraw z zakresu rent szkoleniowych.

Prowadzenie spraw związanych  z finansowaniem kosztów egzaminu i licencji.

Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów studiów podyplomowych.

Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczki szkoleniowej.

Prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowania zawodowego dorosłych.

Realizacja zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym.

Promocja Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.


kierownik: mgr Izabela Polner

e-mail: i.polner@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 706 58 20 

 

» CAZ  DZIAŁ RYNKU PRACY

Inicjowanie i wdrażanie form pomocy.

Przygotowywanie projektów planu wydatkowania środków Funduszu Pracy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Realizowanie form pomocy dla osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy.

Przygotowywanie i prowadzenie stosownej dokumentacji dotyczącej realizowanych form pomocy.

Nadzorowanie pomocy publicznej w poszczególnych formach pomocy.

Monitoring wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na realizację form pomocy.

Sporządzanie wykazu pracodawców i osób, z którymi zawarto umowy w ramach form pomocy i podawanie do publicznej wiadomości.

Monitoring zawartych umów pod kątem deklarowanego zatrudnienia przez pracodawcę.

Współpraca z innymi komórkami urzędu.


kierownik: mgr Magdalena Klich

e-mail: m.klich@olkusz.praca.gov.pl 
telefon: 32 706 58 19  

 

Informacje o publikacji dokumentu