Wydawca treści

Wydziały

» WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO - ADMINISTRACYJNY
 

  • Opracowywanie sprawozdawczości i statystycznej informacji dot. osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
  • Przygotowywanie informacji dla potrzeb analiz rynku pracy.
  • Prowadzenie obsługi kancelaryjnej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
  • Prowadzenie spraw osobowych pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
  • Administrowanie siecią komputerową i bazą danych.
  • Prowadzenie strony internetowej.
  • Współpraca z instytucjami i jednostkami szkolącymi w zakresie organizacji szkoleń pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.
  • Gospodarowanie środkami ZFŚS.
  • Sprawy administracyjne Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.


kierownik: mgr Janina Śliwa - Zagała

e-mail: j.sliwa@olkusz.praca.gov.pl

telefon:  32 7065813

 

 


» WYDZIAŁ FINANSOWY
 

  • Planowanie środków finansowych.
  • Obsługa finansowo - księgowa Urzędu tj. Budżetu, Funduszu Pracy, ZFŚS i PFRON.
  • Całokształt spraw związanych z obsługą wypłat świadczeń z Funduszu Pracy bezrobotnym i poszukującym pracy oraz  kontrahentom Urzędu zgodnie z zawartymi umowami cywilno-prawnymi.
  • Współpraca przy opracowywaniu projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego, rezerwy Funduszu Pracy MRPiPS i innych środków publicznych.
  • Nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu.


Główny Księgowy
kierownik: Beata Habryn

e-mail: b.habryn@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065846 

 


» WYDZIAŁ EWIDENCJI, ŚWIADCZEŃ I INFORMACJI
 

  • Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących pracy dot.: rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy. 
  • Wydawanie  decyzji, zaświadczeń, informacji  PIT-11.
  • Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym.


kierownik: mgr Joanna Matusiak

e-mail: j.matusiak@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065821

 


» WYDZIAŁ KONTROLI WEWNĘTRZNEJ, ORZECZNICTWA I WINDYKACJI
 

  • Prowadzenie całokształtu   spraw   związanie  z przygotowywaniem i przeprowadzaniem  kontroli wewnętrznych.
  • Koordynowanie  spraw  związanych  z  organizacją  kontroli Urzędu przez organy  kontroli zewnętrznej oraz  przygotowywanie informacji o sposobie  wykorzystania uwag i wykonania zaleceń pokontrolnych.
  • Prowadzenie  kompleksowej obsługi klienta w zakresie przyznania dodatku aktywizacyjnego.
  • Prowadzenie monitoringu zewnętrznego podmiotów korzystających z dofinansowania ze środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych w zakresie realizacji umów wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub podmiotów i osób fizycznych wnioskujących o wsparcie przewidziane w ustawie.
  • Prowadzenie całokształtu spraw związanych z  postępowaniami odwoławczymi.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie wznowienia postępowań administracyjnych zakończonych decyzjami  ostatecznymi.
  • Prowadzenie windykacji i egzekucji  wierzytelności Funduszu Pracy oraz innych środków Publicznych.
  • Prowadzenie całokształtu spraw związanych z  nienależnie pobranymi świadczeniami.
  • Przygotowywanie i prowadzenie postępowań w oparciu o ustawę – Prawo zamówień publicznych.


kierownik: Anna Sarota

e-mail: a.sarota@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065844



» CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ


» CAZ  DZIAŁ POŚREDNICTWA PRACY I CUDZOZIEMCÓW
 

  • Promocja usług  pośrednictwa pracy, pośrednictwa EURES oraz zatrudnienia cudzoziemców.
  • Prowadzenie kompleksowej obsługi osób bezrobotnych i poszukujących  pracy:
    • opracowywanie i realizowanie Indywidualnych Planów  Działań,
    • informowanie o przysługujących  prawach i obowiązkach,
    • wydanie bieżących zaświadczeń.
  • Współpraca z pracodawcami:
    • pozyskiwanie, przyjmowanie, upowszechnianie oraz realizowanie ofert    pracy,
    • łagodzenie problemów związanych z planowanymi  zwolnieniami grupowymi pracowników z przyczyn niedotyczących pracownika.
  • Realizowanie działań z zakresu sieci EURES.
  • Badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postepowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca lub postępowaniem o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy.
  • Realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Opracowywanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy.


kierownik: mgr Beata Jackowska

e-mail: b.jackowska@olkusz.praca.gov.pl 
telefon  32 7065833


» CAZ  DZIAŁ PORADNICTWA ZAWODOWEGO I SZKOLEŃ
 

  • Udzielanie porad indywidualnych i grupowych osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
  • Udzielanie informacji  zawodowych indywidualnych i grupowych osobom zainteresowanym.
  • Inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy.
  • Udostępnianie zasobów informacji zawodowych w siedzibie Urzędu do samodzielnego wykorzystania.
  • Kierowanie bezrobotnych  lub poszukujących pracy na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia.
  • Udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy  oraz udzielanie  pomocy we wspieraniu  rozwoju zawodowego  pracodawcy i jego pracowników.
  • Planowanie środków Funduszu Pracy i innych środków publicznych na zadania realizowane przez komórkę.
  • Diagnozowanie zapotrzebowania na zawody i specjalności na lokalnym rynku pracy oraz potrzeb  szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia.
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją szkoleń  w tym szkoleń w ramach bonu szkoleniowego.
  • Prowadzenie spraw z zakresu rent szkoleniowych.
  • Prowadzenie spraw związanych  z finansowaniem kosztów egzaminu i licencji.
  • Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów studiów podyplomowych.
  • Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczki szkoleniowej.
  • Prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowania zawodowego dorosłych.
  • Realizacja zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym.
  • Promocja Powiatowego Urzędu Pracy.


kierownik: mgr Izabela Polner

e-mail: i.polner@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065820


» CAZ  DZIAŁ INSTRUMENTÓW RYNKU PRACY

  • Promocja instrumentów rynku pracy.
  • Planowanie podziału środków Funduszu Pracy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji  Osób Niepełnosprawnych oraz monitorowanie ich wykorzystania.
  • Realizowanie instrumentów rynku pracy dla osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy  niepozostających w zatrudnieniu, oraz ich monitorowanie.
  • Współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie wydatkowania środków Funduszu Pracy i PFRON.
  • Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu wykonywanych zadań.
  • Monitoring zawartych umów pod kątem deklarowanego zatrudnienia przez pracodawcę.
  • Ocena efektywności realizowanych instrumentów rynku pracy.
  • Przygotowywanie informacji na posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy.
  • Sporządzanie wykazu pracodawców i osób, z którymi zawarto umowy w ramach aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu oraz umieszczanie ich na tablicy ogłoszeń urzędu na okres 30 dni.



kierownik: mgr Magdalena Klich

e-mail: m.klich@olkusz.praca.gov.pl
telefon: 32 7065819

 


» CAZ  SAMODZIELNE STANOWISKO DS. PROJEKTÓW I PROGRAMÓW
 

  • Pozyskiwanie dodatkowych środków na realizację działań zmierzających do łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizację zawodową. 
  • Koordynowanie programów i projektów.

e-mail: k.filo@olkusz.praca.gov.pl
            b.szostak@olkusz.praca.gov.pl

telefon: 32 7065843


Informacje o publikacji dokumentu