Aktualności

Nabór wniosków na refundację kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 07 lipca 2025 r. wznawia nabór wniosków na refundację kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 (lub dzieckiem niepełnosprawnym do lat 18 ) lub osobą zależną.

W związku z wejściem w życie 1 czerwca 2025 r. Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia podwyższony został wiek dziecka, na którego koszty opieki może starać się bezrobotny.

Refundacja obejmuje koszty związane z opieką nad dzieckiem do 7 roku życia, a w przypadku dziecka niepełnosprawnego do 18 roku życia na każde dziecko, na opiekę którego poniesiono koszty, jeżeli bezrobotny podejmie zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub zostanie skierowany do innej formy pomocy, oraz pod warunkiem osiągania z tego tytułu miesięcznie przychodów nieprzekraczających minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Maksymalna wysokość refundacji w 2025 r. wynosi maksymalnie 650 zł miesięcznie.

Refundacja przysługuje na okres do 6 miesięcy.

W przypadku skierowania bezrobotnego do innej formy pomocy refundacja następuje na okres odbywania tej formy.

Na zasadach określonych powyżej może nastąpić refundacja kosztów opieki nad osobą zależną.

Refundacja przyznawana będzie nie wcześniej niż od dnia złożenia wniosku.

Wraz z wnioskiem do wglądu należy przedłożyć następujące dokumenty:

  • dokument potwierdzający podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej,
  • akt urodzenia dziecka,
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności dziecka (jeżeli dotyczy) lub osoby zależnej, potwierdzający, że osoba zależna wymaga stałej opieki ze względu na stan zdrowia lub wiek,
  • dokument potwierdzający uczęszczanie dziecka do żłobka lub przedszkola,
  • dokument potwierdzający przebywanie osoby zależnej w instytucji zajmującej się opieką albo umowę cywilnoprawną z opiekunem,
  • oświadczenie potwierdzające stopień pokrewieństwa lub powinowactwa wnioskodawcy z osobą zależną lub zamieszkiwania we wspólnym gospodarstwie domowym.

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać :

- za pośrednictwem wortalu https://praca.gov.pl korzystając z pisma do urzędu (PSZ-PU),

- za pośrednictwem platformy https://epuap.gov.pl,

- na adres do doręczeń elektronicznych,

- pocztą tradycyjną (liczy się data nadania a nie doręczenia) lub

- osobiście w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8

Bliższe informacje można uzyskać w pok. 16 lub pod numerem telefonu: 32 70 65 816

Informacje o publikacji dokumentu