Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 11 sierpnia 2025 r. wznawia nabór wniosków w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy finansowanego ze środków Funduszu Pracy.
W związku z wejściem w życie 1 czerwca 2025 r. Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, o refundację może ubiegać się wnioskodawca, który między innymi:
- w okresie ostatnich 6 miesięcy (przed dniem złożenia wniosku) nie zmniejszył wymiaru czasu pracy i stanu zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy, a w przypadku zmniejszenia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia z innych przyczyn - uzupełnił wymiar czasu pracy lub stan zatrudnienia
- na dzień złożenia wniosku nie zalega z:
a) wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom, z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy i Fundusz Emerytur Pomostowych oraz z wypłatami na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
b) opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne;
c) wnioskodawca nie zalega opłacaniem innych danin publicznych;
d) wnioskodawca nie posiada nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych
Wysokość refundacji nie może przekroczyć 4-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia w przypadku zatrudnienia na okres 12 miesięcy albo więcej niż 4-krotność przeciętnego wynagrodzenia, jednak nie więcej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia w przypadku zatrudnienia na okres 18 miesięcy.
W przypadku wykorzystania stanowiska pracy w pracy zmianowej wysokość przyznanej refundacji określona w umowie stanowi kwotę nie wyższą niż iloczyn kwoty, o której mowa powyżej oraz liczby skierowanych bezrobotnych lub skierowanych poszukujących pracy w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy zatrudnionych na tym stanowisku pracy.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami znajdują się na stronie internetowej Urzędu w zakładce „Dokumenty do pobrania „
Wnioski należy składać :
- za pośrednictwem wortalu https://praca.gov.pl korzystając z pisma do urzędu (PSZ-PU),
- za pośrednictwem platformy https://epuap.gov.pl,
- na adres do doręczeń elektronicznych,
- pocztą tradycyjną (liczy się data nadania a nie doręczenia) lub
- osobiście w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8
Bliższe informacje można uzyskać w pok. 18 lub pod numerem telefonu: 32 70 65 818