ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ: Operator węzła betoniarskiego

&imagePreview=1

ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ:
Operator węzła betoniarskiego z egzaminem zewnętrznym dla 1 osoby w projekcie niekonkurencyjnym pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, w ramach Działania 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy. 
Dotyczy wyboru instytucji szkoleniowej do realizacji szkolenia o wartości poniżej 130 000 zł – bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu zaprasza instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych wojewódzkiego urzędu pracy do złożenia oferty na zorganizowanie szkolenia: Operator węzła betoniarskiego z egzaminem zewnętrznym dla 1 osoby  
w projekcie niekonkurencyjnym pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, w ramach Działania 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.
Ofertę należy złożyć na formularzu oferty (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) wraz z załącznikami do dnia 11.06.2025 r.
Zasady organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy określają przepisy Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. 
 

Załączniki


Terminarz Wypłat

Wypłata należnych zasiłków i świadczeń dla bezrobotnych w czerwcu 2025 r. odbędzie się w dniach:
 

Realizacja przelewów na rachunki bankowe
zasiłki 09.06.2025 r.
stypendia stażowe 10.06.2025 r.

 

Odbiór w Banku Spółdzielczym w Olkuszu 
zasiłki i stypendia
stażowe
11-17.06.2025 r.

Wypłaty świadczeń tylko na rachunek bankowy

Od 1 czerwca 2025 r. wszystkie świadczenia przyznane przez Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu – w tym zasiłki dla bezrobotnych, dodatki aktywizacyjne oraz stypendia – będą przekazywane wyłącznie na rachunek bankowy.

Osoby, które nie posiadają jeszcze rachunku bankowego, są zobowiązane do jego założenia i dostarczenia numeru do urzędu.

Formularz wniosku o przekazywanie świadczeń na konto bankowe jest dostępny w Dokumentach do pobrania

Powyższa zmiana wynika mocy wejścia w życie nowej ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która nakłada obowiązek wypłaty należności na rachunek płatniczy.

Załączniki


Zmiany na rynku pracy od 1 czerwca 2025 roku

Od 1 czerwca 2025 roku wchodzą w życie dwie nowe ustawy, które wprowadzają szeroko zakrojone zmiany w organizacji rynku pracy w Polsce. Reforma ma na celu unowocześnienie systemu zatrudnienia, uproszczenie procedur oraz lepsze dostosowanie usług urzędów pracy do oczekiwań pracowników, pracodawców i osób poszukujących zatrudnienia.

Nowe akty prawne

Zmiany wprowadzają dwa kluczowe dokumenty:

  • Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620)
  • Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz.U. 2025 poz. 621)

Najważniejsze zmiany dla bezrobotnych

Nowa ustawa, została przygotowana z myślą o tym, żeby lepiej odpowiadać na potrzeby dzisiejszego rynku – zarówno tych, którzy szukają pracy, jak i pracodawców.                             Reforma modyfikuje funkcjonowanie urzędów pracy i poszerza zakres dostępnego wsparcia. Oto kluczowe nowości:

  • Rejestracja według miejsca zamieszkania – a nie jak dotychczas według  miejsca zameldowania.
  • Brak ograniczeń wiekowych – dostęp do form aktywizacji dla wszystkich grup wiekowych.
  • Nowe zasady wypłaty zasiłku – uproszczony system naliczania i wyższa dostępność.
  • Możliwość rejestracji dla rolników .
  • Wsparcie dla rodzin  i opiekunów – ułatwienia dla rodzin wielodzietnych i opiekunów osób niepełnosprawnych.
  • Cyfryzacja usług – indywidualne konto online dla każdego użytkownika.
  • Większy dostęp do Krajowego Funduszu Szkoleniowego – nowe możliwości podnoszenia kwalifikacji.
  • Wprowadzenie nowych instrumentów wsparcia oraz tzw. Pakietu aktywizacyjnego.
  • Nowe instrumenty dla  seniorów - wprowadzono narzędzia pozwalające na aktywizowanie osób starszych aby zwiększyć ich udział w rynku pracy.
  • Wprowadzenie bazy ofert pracy („ePraca”) oraz bazy CV osób bezrobotnych, poszukujących pracy i niezarejestrowanych („Baza CV”), a także automatyczne dopasowywanie ofert z życiorysami zawodowymi.
  • Szerszy dostęp do  Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców

Z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2025 r., poz. 621) określająca warunki powierzania pracy cudzoziemcom w Polsce.

Celem tych zmian jest m.in: ograniczenie nadużyć, zwiększenie przejrzystości i bezpieczeństwa na rynku pracy oraz usprawnienie procedur administracyjnych i zmniejszenie zaległości w urzędach zajmujących się sprawami cudzoziemców.

Od 1 czerwca 2025 roku wszelkie dokumenty związane z zatrudnieniem cudzoziemców, w tym oświadczenia oraz wnioski o wydanie zezwolenia na pracę sezonową, muszą być składane wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. Wnioski dostarczone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.

Gdzie znaleźć więcej informacji?

Pełne treści ustaw dostępne są w Dzienniku Ustaw:

Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia – Dz.U. 2025 poz. 620
Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP – Dz.U. 2025 poz. 621

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu przygotowuje się do wdrożenia nowych przepisów, w związku z tym wszelkie informacje dotyczące zmian w obsłudze klientów oraz dostępnych form wsparcia dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy i pracodawców będą aktualizowane i publikowane na naszej stronie internetowej: www.olkusz.praca.gov.pl.

Dodatkowo informujemy, że umowy o finansowe wsparcie zawarte przed 1 czerwca 2025 r. z pracodawcami, osobami bezrobotnymi oraz poszukującymi pracy, pozostają w mocy i będą realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. 2025, poz. 214).


PROJEKT „PEWNE ZATRUDNIENIE”

Projekt „Pewne zatrudnienie” nr FEMP.06.04-IP.02-0289/24 realizowany jest w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 przez Fundację Możesz Więcej, na podstawie umowy zawartej z Instytucją Pośredniczącą – Województwem Małopolskim – Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie.

Uczestnikami Projektu mogą być osoby spełniające łącznie wszystkie poniższe warunki:

  • są w wieku 18 lat lub więcej;
  • zamieszkują w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny lub pracują na terenie województwa małopolskiego;
  • nie otrzymują jednocześnie wsparcia o analogicznym celu/charakterze w projekcie dofinansowanym ze środków EFS+ lub innych środków publicznych;
  • przynależą do minimum jednej z poniższych grup:
    1.  osoby pracujące, zatrudnione na podstawie umów krótkoterminowych,

2.  osoby pracujące, zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych,

3.  osoby ubogie pracujące,

4.  osoby z niepełnosprawnościami,

5.  osoby o ograniczonej mobilności.
 

UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST CAŁKOWICIE BEZPŁATNY!!!

W ramach projektu uczestnicy mogą skorzystać z następujących form wsparcia:

  • doradztwo zawodowe w ramach diagnozy potrzeb - opracowanie i monitoring IPD,
  • indywidualne pośrednictwo pracy,
  • indywidualne doradztwo zawodowe,
  • indywidualne wsparcie motywacyjne,
  • szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże,
  • indywidualne wsparcie pozwalające utrzymać zatrudnienie.
     

Ponadto:

  • stypendium szkoleniowe/stażowe,
  • zwrot kosztów dojazdu,
  • zwrot kosztów opieki nad osobą zależną,
  • materiały szkoleniowe,
  • możliwość uzyskania certyfikatu, potwierdzającego kwalifikacje szkoleniowe.

 

Głównym celem projektu  jest poprawa sytuacji na rynku pracy osób dorosłych, zamieszkujących i/lub pracujących na terenie woj. małopolskiego, w tym min. 11 osób na Obszarze Strategicznej Interwencji, należących do min. jednej z grup: osoby pracujące zatrudnione na podstawie umów krótkoterminowych, osoby pracujące zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych, osoby ubogie pracujące, osoby z niepełnosprawnościami, osoby o ograniczonej mobilności, w tym.min.6 osób opiekujących się osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu lub dziećmi, poprzez objęcie ich zindywidualizowanym i kompleksowym wsparciem aktywizacyjnym.

 

 Informacje o projekcie i dokumenty rekrutacyjne, wraz z regulaminem, znajdują się na stronie projektu: https://www.mozeszwiecej.org.pl/pewne-zatrudnienie/

Kontakt telefoniczny w sprawie projektu: 576 604 779

 

Okres realizacji projektu: 01.03.2025 – 31.05.2026


Obszar realizacji projektu: województwo małopolskie


Opis dostępności biura: drzwi zewnętrzne/drzwi wewnętrzne szerokości nie mniejszej niż 90 cm oraz wysokości nie mniejszej niż 200 cm, lokal mieści się na parterze (wejście boczne).


Istnieje możliwość skorzystania z usług dostępowych dla osób ze szczególnymi potrzebami: tłumacz języka migowego, asystent osoby z niepełnosprawnością, materiały szkoleniowe w formie dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE

 


Stopa bezrobocia w 2025

Dane na dzień kraj województwo powiat
31.01.2025 r. 5,4% 4,4% 7,1%
28.02.2025 r. 5,4% 4,5% 7,2%
31.03.2025 r. 5,3% 4,4% 7,1%
30.04.2025 r. 5,2% 4,2% 6,7%

Ogólnopolski projekt „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy” współfinansowany ze środków PFRON

Kontraktor sp. z o.o. zaprasza Pracodawców do współpracy w ramach ogólnopolskiego projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy” współfinansowanego ze środków PFRON. 

W ramach projektu istnieje możliwość przyjęcia na 4-miesięczny, w pełni finansowany staż absolwenta szkoły wyższej z niepełnosprawnością.

Szczegółowe informacje o projekcie w poniższych załacznikach.

 

 

 

Załączniki


Spotkanie wolontariuszy międzynarodowych z młodzieżą licealną

W dniu 26.05.2025 r. odbyło się spotkanie wolontariuszy międzynarodowych z młodzieżą licealną, zorganizowane przez tutejszy Urząd.

Celem wydarzenia było przedstawienie sieci EURES, przybliżenie młodzieży idei wolontariatu, wymiany międzykulturowej oraz możliwości zaangażowania się w działania społeczne na szczeblu międzynarodowym.

Dzięki uprzejmości Pani Dyrektor Renaty Dylewskiej oraz wsparciu Pani Anny Banyś Berlińskiej, nauczyciela języka angielskiego, spotkanie mogło odbyć się na terenie IV Liceum Ogólnokształcącego im. K.K. Baczyńskiego w Olkuszu.

Pani Barbara Moś, jedna z założycielek Stowarzyszenia Europe4Youth, wraz z Wolontariuszami Małopolskiego Festiwalu Młodzieżowego z Włoch, Irlandii, Ukrainy, Chorwacji/Austrii, Rumunii i Węgier opowiadali o możliwościach odbywania staży, praktyk w różnych krajach UE oraz o wolontariacie europejskim.

Z takich możliwości finansowanych przez różne programy Europejskie mogą korzystać młodzi ludzie chcący wyjeżdżać za granicę, rozwijać swoje kompetencje międzykulturowe i poznawać ludzi z całej Europy. Festiwal jest corocznym świętem młodych ludzi w Małopolsce, podczas którego mogą uczestniczyć w warsztatach, spotkaniach, imprezach międzykulturowych organizowanych przez zagranicznych wolontariuszy. Program przewiduje koncerty, turnieje sportowe, spotkania tematyczne oraz punkty informacji o możliwościach dla młodzieży.

Stowarzyszenie Europe4Youth organizuje Festiwal gości i wysyła wolontariuszy, organizuje wymiany młodzieżowe, prowadzi centra młodzieżowe i współpracuje z samorządami nad rozwijaniem lokalnych programów dla młodych ludzi.

Spotkanie zorganizowane w ramach działań sieci EURES okazało się nie tylko inspirującym wydarzeniem, ale również niezwykle wartościową lekcją – zarówno w zakresie poznawania możliwości, jakie oferuje Europa, jak i praktycznego wykorzystania języka angielskiego. Uczniowie mieli niecodzienną okazję do bezpośredniej rozmowy z wolontariuszami z zagranicy, co pozwoliło im przełamywać bariery językowe, sprawdzić swoje umiejętności w praktyce i poszerzyć horyzonty.

Wydarzenie przebiegło w atmosferze otwartości, wzajemnej inspiracji i międzynarodowej współpracy. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tego wyjątkowego spotkania.


Małopolski Program Regionalny „Firma +1”

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje program aktywizacji zawodowej bezrobotnych pod nazwą „Firma +1”. Jest to program regionalny będący kontynuacją programów o tej samej nazwie realizowanych od 2017 r.
„Firma +1” jest programem, w którym pomoc w zatrudnieniu pracownika została skierowana do mikro i małych przedsiębiorców oraz osób samozatrudnionych.

Środki na realizację programu pokrywane są w całości ze środków Funduszu Pracy.

Grupa docelowa programu:
W ramach Programu wsparciem objęte zostaną osoby bezrobotne, w szczególności:

  • kobiety,
  • długotrwale bezrobotni,
  • osoby posiadające co najmniej jedno dziecko do 6 r.ż. lub dziecko niepełnosprawne do 18 r.ż.,
  • bezrobotni w wieku 30-50 lat.

Okres realizacji programu:
Edycja I:
      01.01.2025 – 31.12.2025 r.
Edycja II:      01.01.2026 – 31.12.2026 r

Wartość programu:
Edycja I:  
        760 000,00 zł
Edycja II:      1 081 530,00 zł

Formy wsparcia przewidziane w programie:
Edycja I:
Program zakłada objęcie wsparciem co najmniej 40 osób bezrobotnych, które zostaną skierowane na staż.
Edycja II: Program zakłada objęcie wsparciem co najmniej 45 osób bezrobotnych. Formy wsparcia planowane do realizacji zostaną ustalone po rozpoczęciu realizacji II edycji Programu.

Rekrutacja do programu:
Rekrutacja prowadzona będzie w okresie realizacji poszczególnych edycji programu, do wyczerpania się środków finansowych. Nabory wniosków dla pracodawców i osób bezrobotnych na poszczególne formy wsparcia ogłaszane będą na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu w zakładce Rynek Pracy → Aktualności urzędu.


Małopolski Program Regionalny „Doświadczenie ma znaczenie”

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje program aktywizacji zawodowej bezrobotnych pod nazwą „Doświadczenie ma znaczenie”. Jest to program regionalny, który wychodzi naprzeciw ludziom młodym, a jego celem będzie wsparcie ich w znalezieniu pracy i budowaniu przez nich doświadczenia zawodowego.

Środki na realizację programu pokrywane są w całości ze środków Funduszu Pracy.

Grupa docelowa programu:
W ramach Programu wsparciem objęte zostaną osoby bezrobotne do 30 r. ż.

Okres realizacji programu:
Edycja I
:      01.01.2025 – 31.12.2025 r.
Edycja II:      01.01.2026 – 31.12.2026 r

Wartość programu:
Edycja I:  
     224 000,00 zł
Edycja II:      343 245,00 zł

Formy wsparcia przewidziane w programie:
Edycja I:
Program zakłada objęcie wsparciem co najmniej 14 osób bezrobotnych, które zostaną skierowane na staż.
Edycja II: Program zakłada objęcie wsparciem co najmniej 15 osób bezrobotnych. Formy wsparcia planowane do realizacji zostaną ustalone po rozpoczęciu realizacji II edycji Programu.

Rekrutacja do programu:

Rekrutacja prowadzona będzie w okresie realizacji poszczególnych edycji programu, do wyczerpania się środków finansowych. Nabory wniosków dla pracodawców i osób bezrobotnych na poszczególne formy wsparcia ogłaszane będą na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu w zakładce Rynek Pracy → Aktualności urzędu.


Informacja o projekcie „Czas na aktywizację (III)”

Grafika zawierająca logotypy instytucji wspierających projekt: Program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027 (symbol przypominający stylizowaną flagę Unii Europejskiej z kolorowymi gwiazdami), flaga Polski, flaga Unii Europejskiej z napisem „Dofinansowane przez Unię Europejską” oraz logo Województwa Małopolskiego z kolorową literą „M” i napisem „MAŁOPOLSKA”.

Powiat Olkuski - Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje projekt niekonkurencyjny pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, Priorytet 6.Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego programu regionalnego, Działanie 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.

Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie olkuskim.

Okres realizacji projektu: 01.01.2025 r. - 30.06.2026 r.

Wartość projektu (Całkowity koszt projektu): 3 565 000,00 PLN w tym: wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 3 030 250,00 PLN (85%).

Grupa docelowa projektu:
Uczestnikami projektu będą osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Olkuszu ze statusem osób bezrobotnych. Wsparcie kierowane będzie w szczególności do osób, których sytuacja na rynku pracy jest najtrudniejsza, tj.

a) osób młodych (w wieku 18-29 lat), szczególnie należących do grupy NEET – co najmniej 47 osób;

b) osób długotrwale bezrobotnych – co najmniej 112 osób;

c) osób z niepełnosprawnościami – co najmniej 8 osób;

d) osób w wieku 50 lat i więcej – co najmniej 51 osób;

e) kobiet;

f) migrantów (w tym z Ukrainy) – co najmniej 1 osoba.

Formy wsparcia przewidziane w projekcie:
Projekt zakłada objęcie wsparciem co najmniej 200 osób bezrobotnych.
Dla każdego z uczestników projekty, przedstawienie konkretnej oferty aktywizacji zawodowej poprzedzi identyfikacja jego potrzeb oraz opracowanie lub aktualizacja Indywidualnego Planu Działania. Każdy uczestnik projektu otrzyma wsparcie w postaci usługi pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz jedną z następujących form aktywizacji zawodowej:

  1. staż – co najmniej 155 osób,
  2. jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej – co najmniej 30 osób,
  3. bon na zasiedlenie – co najmniej 5 osób,
  4. szkolenie – co najmniej 10 osoby.

Główne efekty, rezultaty projektu:
Głównymi rezultatami projektu będzie:

  1. podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności na własny rachunek przez uczestników projektu na poziomie co najmniej 60%;
  2. uzyskanie kwalifikacji lub kompetencji przez uczestników projektu na poziomie co najmniej 20%.

Słownik pojęć:
Osoba długotrwale bezrobotna: osoba bezrobotna pozostająca w rejestrze powiatowego urzędu pracy przez ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego.

Osoba z kategorii NEET (ang. not in employment, education or training): osoba w wieku 15–29 lat, która spełnia łącznie trzy następujące warunki:

  1. nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo);
  2. nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbuje obowiązek szkolny lub nauki);
  3. nie szkoli się (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy; w procesie oceny czy dana osoba się nie szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET, należy zweryfikować czy brała ona udział w tego typu formie aktywizacji, finansowanej ze środków publicznych, w okresie ostatnich 4 tygodni).

Rekrutacja do projektu:
Działania rekrutacyjne prowadzone będą przez cały okres trwania projektu, do wyczerpania się środków finansowych.

Projekt zakłada, że spośród wszystkich uczestników tj. 200 osób bezrobotnych, wsparciem objętych zostanie:

a) co najmniej 55,68% osób długotrwale bezrobotnych,
b) co najmniej 25,18% osób w wieku 50 lat i więcej,
c) co najmniej 3,85% osób z niepełnosprawnościami.

W związku z obowiązkiem osiągnięcia ww. wskaźników, rekrutacja do projektu w pierwszej kolejności kierowana będzie do 3 ww. kategorii osób bezrobotnych. 

Ponadto ze względu na konieczność osiągnięcia wymaganego poziomu wskaźników, w przypadku dużego zainteresowania pierwszeństwo do udziału w projekcie uzyskają osoby należące do kilku kategorii grupy docelowej, do których w szczególności projekt jest kierowany, łącznie np. długotrwale bezrobotna kobieta, w wieku powyżej 50 r. ż. z orzeczeniem o niepełnosprawności.

Projekt zakłada, że udział osób młodych w wieku 18-29 lat będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych oraz w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji. Badanie kompetencji cyfrowych nastąpi podczas wizyty w Urzędzie, a ich ocena będzie polegać na wypełnieniu ankiety.

Nabory wniosków dla pracodawców i osób bezrobotnych na poszczególne formy wsparcia ogłaszane są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu w zakładce Rynek Pracy → Aktualności urzędu.

Gdzie uzyskać informacje o projekcie?
Szczegółowe informacje nt. projektu i form aktywizacji zawodowej można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu albo pod niżej wskazanymi numerami telefonów:

Koordynatorzy projektu – pok. 3, tel. 32 7065843

Doradcy klienta, nazwiska: K-Ko, Ł,O,P, S-Sy, Ś – pok. 22, tel. 32 7065822

Doradcy klienta, nazwiska: B,F,H, C,Ć,D,E,J, I,M,N,U – pok. 23, tel. 32 7065823

Doradcy klienta, nazwiska: A,G,Sz, R,V,W,Y,Z,Ź,Ż Kr-Kż,L,T - pok. 26, tel. 32 7065826

Staże – pok. 11, tel. 32 7065811

Jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej – pok. 12, tel. 32 7065812

Bony na zasiedlenie – pok. 16, tel. 32 7065816

Szkolenia – pok. 25, tel. 32 7065825

#FunduszUE

#FunduszeEuropejskie

Załączniki


Nabór wniosków na szkolenia w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż w związku z trwającym naborem wniosków na szkolenia w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus od dnia 26.05.2025 r. wstrzymuje się nabór wniosków w ramach projektu dla osób:

  1. bezrobotnych powyżej 50 roku życia,
  2. bezrobotnych z niepełnosprawnościami,
  3. długotrwale bezrobotnych (osoby bezrobotne pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego).

Natomiast od dnia 26.05.2025 r. mogą składać wnioski na szkolenie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus osoby bezrobotne do 30 roku życia.  

Finansowaniu podlegają szkolenia, które kończą się egzaminem zewnętrznym/ państwowym, między innymi:

  • kurs operatora wózków widłowych,
  • kurs operatora koparko - ładowarki, ładowarki, koparki,
  • kursy spawacza,
  • kurs kwalifikacji wstępnej z uzyskaniem świadectwa kwalifikacji zawodowej,
  • kursy elektryczne z egzaminem kwalifikacyjnym.

Ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, nie są finansowane kursy prawa jazdy.

Wsparcie realizowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027.

Zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027”, w przypadku projektów skierowanych do osób w wieku 15-29 lat, udział takiej osoby w projekcie EFS+ poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych, a w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji.

Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków.

Z up. Starosty
mgr Piotr Polak

Dyrektor

Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu


ZADANIA FINANSOWANE LUB DOFINANSOWANE Z BUDŻETU PAŃSTWA LUB PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH.


Realizując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych, Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu zamieszcza informacje dot. realizowanych zadań.


„CZAS NA AKTYWIZACJĘ (I)"

Powiat Olkuski - Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje zadanie (projekt) pod nazwą „Czas na aktywizację (I)", dofinansowane ze środków Funduszu Pracy, przeznaczonych na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej.
Zadanie realizowane w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027", Priorytet 6.Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego programu regionalnego, Działanie 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.
Całkowita wartość zadania (projektu) wynosi: 3 810 722,54 zł, z tego:

  • 3 239 114,15 zł – środki będące w dyspozycji samorządu województwa (finansowanie Unii Europejskiej);
  • 571 608,39 zł – środki będące w dyspozycji samorządu powiatu (współfinansowanie krajowe z budżetu państwa).

Data podpisania umowy o dofinansowanie zadania: 26.07.2023 r.

Zadanie realizowane jest w okresie od 01.06.2023 r. do 30.06.2024 r. a jego głównym celem jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie olkuskim. W ramach zadania wsparciem objętych zostanie co najmniej 241 osób bezrobotnych, które otrzymają wsparcie w postaci usługi pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz jedną z następujących form aktywizacji zawodowej: staż, jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej, bon na zasiedlenie, szkolenie, bon szkoleniowy.

---

„CZAS NA AKTYWIZACJĘ (II)"

Powiat Olkuski - Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje zadanie (projekt) pod nazwą „Czas na aktywizację (II)", dofinansowane ze środków Funduszu Pracy, przeznaczonych na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej.
Zadanie realizowane w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027", Priorytet 6.Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego programu regionalnego, Działanie 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.
Całkowita wartość zadania (projektu) wynosi: 2 900 000,00 zł, z tego:

  • 2 465 000,00 zł – środki będące w dyspozycji samorządu województwa (finansowanie Unii Europejskiej);
  • 435 000,00 zł – środki będące w dyspozycji samorządu powiatu (współfinansowanie krajowe z budżetu państwa).

Data podpisania umowy o dofinansowanie zadania: 26.03.2024 r.
Zadanie realizowane jest w okresie od 01.01.2024 r. do 30.06.2025 r. a jego głównym celem jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie olkuskim. W ramach zadania wsparciem objętych zostanie co najmniej 200 osób bezrobotnych, które otrzymają wsparcie w postaci usługi pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz jedną z następujących form aktywizacji zawodowej: staż, jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej, bon na zasiedlenie, szkolenie, bon szkoleniowy.

---

„CZAS NA AKTYWIZACJĘ (III)”

Powiat Olkuski - Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje zadanie (projekt) pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, dofinansowane ze środków Funduszu Pracy, przeznaczonych na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej.  Zadanie realizowane w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, Priorytet 6.Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego programu regionalnego, Działanie 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.

Całkowita wartość zadania (projektu) wynosi: 3 565 000,00 zł, z tego:
•    3 030 250,00 zł – środki będące w dyspozycji samorządu województwa (finansowanie Unii Europejskiej);
•    534 750,00 zł – środki będące w dyspozycji samorządu powiatu (współfinansowanie krajowe z budżetu państwa).


Data podpisania umowy o dofinansowanie zadania: 15.04.2025 r.

Zadanie realizowane jest w okresie od 01.01.2025 r. do 30.06.2026 r. a jego głównym celem jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie olkuskim. W ramach zadania wsparciem objętych zostanie co najmniej 200 osób bezrobotnych, które otrzymają wsparcie w postaci usługi pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz jedną z następujących form aktywizacji zawodowej: staż, jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej, bon na zasiedlenie, szkolenie.
Szczegółowe informacje o realizowanym zadaniu (projekcie) dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy: www.olkusz.praca.gov.pl w zakładce Rynek pracy → Programy aktywizacyjne i projekty → Dofinansowane z UE
 


Szczegółowe informacje o realizowanym zadaniu (projekcie) dostępne są pod poniższym linkiem: https://olkusz.praca.gov.pl/rynek-pracy/programy-aktywizacyjne-i-projekty.


ZADANIA FINANSOWANE LUB DOFINANSOWANE Z BUDŻETU PAŃSTWA LUB PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH.

Realizując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych, Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu zamieszcza informacje dot. realizowanych zadań.

„CZAS NA AKTYWIZACJĘ (III)”

Powiat Olkuski - Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu realizuje zadanie (projekt) pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, dofinansowane ze środków Funduszu Pracy, przeznaczonych na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej.  Zadanie realizowane w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, Priorytet 6.Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego programu regionalnego, Działanie 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.

Całkowita wartość zadania (projektu) wynosi: 3 565 000,00 zł, z tego:

  • 3 030 250,00 zł – środki będące w dyspozycji samorządu województwa (finansowanie Unii Europejskiej);
  • 534 750,00 zł – środki będące w dyspozycji samorządu powiatu (współfinansowanie krajowe z budżetu państwa).

Data podpisania umowy o dofinansowanie zadania: 15.04.2025 r.

Zadanie realizowane jest w okresie od 01.01.2025 r. do 30.06.2026 r. a jego głównym celem jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie olkuskim. W ramach zadania wsparciem objętych zostanie co najmniej 200 osób bezrobotnych, które otrzymają wsparcie w postaci usługi pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz jedną z następujących form aktywizacji zawodowej: staż, jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej, bon na zasiedlenie, szkolenie.

Szczegółowe informacje o realizowanym zadaniu (projekcie) dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy: www.olkusz.praca.gov.pl w zakładce Rynek pracy Programy aktywizacyjne i projekty → Dofinansowane z UE


Projekt LOWE - rozpoczęcie kolejnych rekrutacji

Ośrodek Wiedzy i Edukacji przy Zespole Szkół Nr 1 w Olkuszu rozpoczął kolejne rekrutacje do udziału w bezpłatnych warsztatach.

Tematy zajęć:

  • Zarządzanie domowym budżetem. Naucz się planować wydatki i kontrolować finanse. Poznaj sprawdzone metody na efektywne zarządzanie budżetem. Krótka forma – tylko 8 godzin! Zajęcia odbędą się w czerwcu 2025 roku.
    - Aktywny Senior – Zdrowy styl życia Dowiedz się, jak zdrowo się odżywiać i jakie produkty wybierać. Rozwój kompetencji życiowych i zdrowotnych pod okiem specjalistów. Krótka forma – tylko 8 godzin! Zajęcia odbędą się w czerwcu 2025 roku.

Terminy rekrutacji: 14.05.2025 – 30.05.2025

 Jak się zgłosić? Wypełnij formularz rekrutacyjny na stronie:
Formularz zgłoszeniowy
 lub zgłoś się osobiście w Biurze LOWE – ZS Nr 1, ul. Górnicza 12

Dlaczego warto?
Praktyczne porady i wskazówki od doświadczonych specjalistów!
Nowe umiejętności i większa kontrola nad finansami oraz zdrowiem!
Zajęcia w przyjaznej atmosferze!

Nie zwlekaj – liczba miejsc jest ograniczona!

Projekt „Ośrodek Wiedzy i Edukacji przy Zespole Szkół Nr 1 w Olkuszu” realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.13 Lokalne inicjatywy edukacyjne, typ projektu: B. Tworzenie i rozwój Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE)

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #LOWEOlkusz #EdukacjaDlaDorosłych #AktywnySenior #ZarządzanieBudżetem #FinanseDomowe

Informacja o projekcie umieszczona jest na stronie

Załączniki


8. EDYCJA KONKURSU PRACODAWCA JUTRA 2025

Organizatorem konkursu jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Konkurs skierowany jest do przedsiębiorców oraz instytucji edukacyjnych współpracujących z przedsiębiorcami, którzy realizowali inicjatywy edukacyjne skierowane do uczniów i/lub studentów, absolwentów szkół wyższych, średnich lub branżowych, pracowników, w tym nowych osób na rynku pracy, nauczycieli, wykładowców, trenerów, emerytów i rencistów, powracających do aktywności zawodowej.

Tegoroczna edycja konkursu będzie obejmowała dwie główne kategorie:
„Kadry Przyszłości”
oraz „Pionier Zmian”.

W ramach każdej z nich wyróżnione zostaną inicjatywy w segmencie mikro i mały przedsiębiorca, a także w segmencie średni i duży przedsiębiorca.

Nabór zgłoszeń do konkursu trwa do 30 czerwca 2025 r.
Szczegółowe informacje, a także formularz do zgłoszeń konkursowych dostępne są
na stronie PARP.