INFORMACJA O PLANOWANYM TERMINIE NABORU WNIOSKÓW Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS) - Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu

INFORMACJA O PLANOWANYM TERMINIE NABORU WNIOSKÓW Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, że nabór wniosków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego planowany jest w terminie

od 20.08.2025 r. do 27.08.2025 r.

Wnioski o przyznanie środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy dostępne będą od 06.08.2025 r. w siedzibie urzędu oraz na stronie internetowej: www.olkusz.praca.gov.pl w zakładce - Dokumenty do pobrania/ Krajowy Fundusz Szkoleniowy.

W ramach rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) tut. Urząd dysponuje kwotą 250 000 zł.

Wniosek o przyznanie środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy złożony przez pracodawcę winien spełnić wymagania przynajmniej jednego z poniższych priorytetów ustalonych przez Radę Rynku Pracy:

Priorytet 10 - Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 50 roku życia.

Priorytet nr 11 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.

Priorytet nr 12 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.

Priorytet nr 13 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/ branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

W planowanym naborze z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego o wsparcie kształcenia ustawicznego w ramach wskazanego priorytetu mogą ubiegać się wyłącznie Pracodawcy, którzy będą realizować kształcenie w branżach/obszarach kluczowych dla rozwoju województwa w Strategii Rozwoju Województw Małopolska 2030, stanowiącej Załącznik do Uchwały Nr XXXI/422/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 17 grudnia 2020 r.

O przynależności do branż/obszarów kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa decydować będzie posiadanie jako przeważającego jednego z kodów PKD (według stanu na 1 stycznia 2025 r.), które zostaną podane w ogłoszeniu.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 32 706 58 25, 32 643 43 48 w. 25 lub w siedzibie Urzędu w pok. 25.

Terminarz Wypłat

Wypłata należnych zasiłków i świadczeń dla bezrobotnych w czerwcu 2025 r. odbędzie się w dniach:
 

Realizacja przelewów na rachunki bankowe
zasiłki 09.06.2025 r.
stypendia stażowe 10.06.2025 r.

 

Odbiór w Banku Spółdzielczym w Olkuszu 
zasiłki i stypendia
stażowe
11-17.06.2025 r.

5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec kwietnia 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu
ul. Minkiewicza 2
32-300 Olkusz

NIP: 637-10-45-891
REGON: 357228011

email: krol@praca.gov.pl
www: olkusz.praca.gov.pl

tel.: 32 643-05-38 
tel.: 32 641-34-02 
fax: 32 643-43-48 
 

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu udostępnia:



Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-25687-30875-FAJHR-30

oraz




Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) dostępną pod niżej podanym adresem /PUPOLKUSZ/SkrytkaESP

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/PUPOLKUSZ