Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 11.05.2020r. do 24.05.2020r.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.
Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia.
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznej poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl
Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. wysyłając pocztą lub składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu.
Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
- umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia Covid-19,
- W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej poprzez formularz na portalu praca.gov.pl umowa jest już domyślnie załączona jako plik pdf (nie wymaga skanowania, wypełniania, ani podpisywania odręcznie) - dołączając do wniosku umowę jako plik pdf wnioskodawca akceptuje jej treść
- W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć 2 egzemplarze umowy podpisanej przez wnioskodawcę.
- Umowa musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione. Upoważnienie to musi wynikać z dokumentów rejestrowych podmiotu lub formalnych pełnomocnictw. Jeżeli dla osoby składającej wniosek wymagane jest pełnomocnictwo, należy je obowiązkowo załączyć do wniosku (zarówno w przypadku składania wniosku w formie papierowej jak i elektronicznej)
- formularz pomocy publicznej - Załącznik Nr 1 do wniosku,
- W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem na portalu praca.gov.pl (nie dołącza się dodatkowego pliku).
- W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć uzupełniony i podpisany formularz.
- kalkulator przychodów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.
WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie"
Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/organizacje