Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców (art.15zzb) - zakończony nabór

Print Drukuj

10 czerwca 2021 r. zakończono nabór wniosków w ramach wsparcia dla przedsiębiorstw w kontekście pandemii COVID-19. Dofinansowanie z Powiatowych Urzędów Pracy dotyczy pomocy publicznej, mającej na celu łagodzenie skutków pandemii, zgodnie z tymczasowymi ramami pomocy państwa. Program pomocowy oznaczony jest jako SA.56922(2020/N).

Wsparcie w ramach art. 15zzb trwało do końca czerwca 2021 r., a wnioski mogły być składane do 10 czerwca. Dofinansowanie pokrywało część kosztów wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenia społeczne przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Przedsiębiorcy korzystający z tego wsparcia w 2020 r. nie mogą ubiegać się o analogiczną pomoc w 2021 r. Dołączone załączniki obejmują zasady oraz kalkulator pomocowy, a także formularz rozliczeniowy w formatach docx i pdf, wspólny dla kilku programów wsparcia.

Informacje o wybranych załącznikach

  • 15zzb_DEFS_kalkulator_2021_01_01_v.5.0.xlsx:

    Załącznik dotyczy dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników w związku ze spadkiem obrotów gospodarstw w kontekście przepisów prawnych dotyczących przeciwdziałania skutkom COVID-19. Kluczowe informacje obejmują określenie przedziałów spadku obrotów oraz związane z nimi kryteria dofinansowania dla pracowników na różnych umowach.

  • Formularz_rozliczeniowy_do_art_15zzb_i_15zze_29.05.2020.docx:

    Załącznik zawiera formularz rozliczeniowy dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych. Kluczowym punktem jest konieczność przedstawienia informacji dotyczących pracowników objętych umową oraz rozliczenia otrzymanego dofinansowania zgodnie z jego przeznaczeniem.

  • Formularz_rozliczeniowy_do_art_15zzb_i_15zze_29.05.2020.pdf:

    Dokument przedstawia formularz rozliczeniowy dofinansowania kosztów wynagrodzeń pracowników w ramach przepisów art. 15zzb i 15zze. Kluczowym punktem jest konieczność podania danych o pracownikach, wysokości dofinansowania oraz informacji o ewentualnych zwrotach otrzymanych środków do Powiatowego Urzędu Pracy.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

logotypy UE w ramach Tarczy antykryzysowej

Uwaga! 10 czerwca 2021 r. zakończony został nabór wniosków w ramach tej formy wsparcia.

Uwaga!
Usługa realizowana jest wyłącznie przez Powiatowe Urzędy Pracy.

Dofinansowanie lub rezygnacja z dochodzenia odsetek przy zwrocie dofinansowania wykorzystanego niezgodnie z przeznaczeniem stanowią pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Sekcji 3.10 Komunikatu Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 340 I/1 z 13.10.2020 r.). Numer programu pomocowego dla tej formy wsparcia to SA.56922(2020/N).

Wsparcie w ramach art. 15zzb będzie realizowane do końca czerwca 2021 r., przy czym wnioski będą mogły być składane nie później niż do 10 czerwca 2021 r.

Dofinasowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne udzielane jest na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.  Powyższe oznacza m.in., że w sytuacji gdy przedsiębiorca otrzymał dofinansowanie przez okres trzech miesięcy w 2020 r., to nie może ponownie skorzystać z analogicznego wsparcia w 2021 r.

Załączniki

UWAGA: Poniższe załączniki to formularz rozliczeniowy w formatach docx oraz pdf. Formularz jest wspólny dla rozliczeń w ramach art. 15zzb, 15zze oraz 15zze2.
Informacje o publikacji dokumentu


III nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne

Print Drukuj
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)

Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 16.06.2020r. do 29.06.2020r.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.


Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl

Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. wysyłając pocztą lub składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu.

Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
  1. umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej poprzez formularz na portalu praca.gov.pl umowa jest już domyślnie załączona jako plik pdf (nie wymaga skanowania, wypełniania, ani podpisywania odręcznie) - dołączając do wniosku umowę jako plik pdf wnioskodawca akceptuje jej treść
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć 2 egzemplarze umowy podpisanej przez wnioskodawcę.
    • Umowa musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione. Upoważnienie to musi wynikać z dokumentów rejestrowych podmiotu lub formalnych pełnomocnictw. Jeżeli dla osoby składającej wniosek wymagane jest pełnomocnictwo, należy je obowiązkowo załączyć do wniosku (zarówno w przypadku składania wniosku w formie papierowej jak i elektronicznej)
    • Wspólnicy spółki cywilnej w przypadku zatrudniania pracowników, występują jako zbiorowy pracodawca. W związku z powyższym z wnioskiem o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne może wystąpić tylko wspólnik (lub wspólnicy) uprawniony do reprezentowania spółki. We wniosku  wspólnik podaje  dane  spółki cywilnej (w tym NIP, REGON oraz numer rachunku bankowego). Do wniosku należy dołączyć aktualną umowę spółki.
       
  2. formularz pomocy publicznej - Załącznik Nr 1 do wniosku,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem na portalu praca.gov.pl (nie dołącza się dodatkowego pliku).
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć uzupełniony i podpisany formularz.
  3. kalkulator spadku obrotów umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.
Warunkiem koniecznym przyznania dofinansowania w ramach art. 15zzb jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym. W przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w 2020r. nie można określić obrotu tej działalności (w okresie zawieszenia) i co za tym idzie nie można zestawić obrotu z roku 2020 do analogicznego okresu w roku 2019. Zatem takie przedsiębiorstwo nie spełnia wymogów do uzyskania dofinansowania w ramach art. 15 zzb.

WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy"


Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Informacje o publikacji dokumentu


II nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne

Print Drukuj
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)

Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 11.05.2020r. do 24.05.2020r.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.


Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia.

Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl

Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. wysyłając pocztą lub składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu.

Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
  1. umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej poprzez formularz na portalu praca.gov.pl umowa jest już domyślnie załączona jako plik pdf (nie wymaga skanowania, wypełniania, ani podpisywania odręcznie) - dołączając do wniosku umowę jako plik pdf wnioskodawca akceptuje jej treść
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć 2 egzemplarze umowy podpisanej przez wnioskodawcę.
    • Umowa musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione. Upoważnienie to musi wynikać z dokumentów rejestrowych podmiotu lub formalnych pełnomocnictw. Jeżeli dla osoby składającej wniosek wymagane jest pełnomocnictwo, należy je obowiązkowo załączyć do wniosku (zarówno w przypadku składania wniosku w formie papierowej jak i elektronicznej)
    • Wspólnicy spółki cywilnej w przypadku zatrudniania pracowników, występują jako zbiorowy pracodawca. W związku z powyższym z wnioskiem o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne może wystąpić tylko wspólnik (lub wspólnicy) uprawniony do reprezentowania spółki. We wniosku  wspólnik podaje  dane  spółki cywilnej (w tym NIP, REGON oraz numer rachunku bankowego). Do wniosku należy dołączyć aktualną umowę spółki.
       
  2. formularz pomocy publicznej - Załącznik Nr 1 do wniosku,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem na portalu praca.gov.pl (nie dołącza się dodatkowego pliku).
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć uzupełniony i podpisany formularz.
  3. kalkulator spadku obrotów umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.

WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy"


Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników w ramach tzw. „Tarczy Antykryzysowej" na podstawie art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)

Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 10.04.2020r. do 24.04.2020r.

Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia.

Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
  1. umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
  2. formularz pomocy publicznej -Załącznik Nr 1 do wniosku,
  3. oświadczenie o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową, oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy,
  4. plik o nazwie „Kalkulator spadku obrotów" umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów oraz drugi kalkulator - Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl

Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu (do wniosku należy dołączyć dwa egzemplarze umowy podpisanej jednostronnie przez przedsiębiorcę) .

WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy"


Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Informacje o publikacji dokumentu