Опубліковувач

Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych (art.15zze) - zakończony nabór

logotypy UE w ramach Tarczy antykryzysowej

Uwaga! 10 czerwca 2021 r. zakończony został nabór wniosków w ramach tej formy wsparcia.

Uwaga!
Usługa realizowana jest wyłącznie przez Powiatowe Urzędy Pracy.

Dofinansowanie lub rezygnacja z dochodzenia odsetek przy zwrocie dofinansowania wykorzystanego niezgodnie z przeznaczeniem stanowią pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Sekcji 3.10 Komunikatu Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.). Numer programu pomocowego dla tej formy wsparcia to SA.56922(2020/N).

Wsparcie w ramach art. 15zze będzie realizowane do końca czerwca 2021 r., przy czym wnioski będą mogły być składane nie później niż do 10 czerwca 2021 r.

Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne udzielane jest na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.  Powyższe oznacza m.in., że w sytuacji gdy organizacja pozarządowa otrzymała dofinansowanie przez okres trzech miesięcy w 2020 r., to nie może ponownie skorzystać z analogicznego wsparcia w 2021 r.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  • Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, Art. 15zze.

Załączniki

UWAGA: Poniższe załączniki to formularz rozliczeniowy w formatach docx oraz pdf. Formularz jest wspólny dla rozliczeń w ramach art. 15zzb, 15zze oraz 15zze2.

Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

III nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na podstawie art. 15 zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)

Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 16.06.2020r. do 29.06.2020r.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania. 

Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznej poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl 

Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. wysyłając pocztą lub składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu.

Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
  1. umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia Covid-19,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej poprzez formularz na portalu praca.gov.pl umowa jest już domyślnie załączona jako plik pdf (nie wymaga skanowaniawypełniania, ani podpisywania odręcznie) - dołączając do wniosku umowę jako plik pdf wnioskodawca akceptuje jej treść
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć 2 egzemplarze umowy podpisanej przez wnioskodawcę.
    • Umowa musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione. Upoważnienie to musi wynikać z dokumentów rejestrowych podmiotu lub formalnych pełnomocnictw. Jeżeli dla osoby składającej wniosek wymagane jest pełnomocnictwo, należy je obowiązkowo załączyć do wniosku (zarówno w przypadku składania wniosku w formie papierowej jak i elektronicznej)
  2. formularz pomocy publicznej - Załącznik Nr 1 do wniosku,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem na portalu praca.gov.pl (nie dołącza się dodatkowego pliku).
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć uzupełniony i podpisany formularz.
  3. kalkulator przychodów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.

WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie"


Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/organizacje

II nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na podstawie art. 15 zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)

Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 11.05.2020r. do 24.05.2020r.
Wnioski złożone przed lub po terminie naboru pozostawia się bez rozpoznania.

Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia.

Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznej poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl 

Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. wysyłając pocztą lub składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu.

Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
  1. umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia Covid-19,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej poprzez formularz na portalu praca.gov.pl umowa jest już domyślnie załączona jako plik pdf (nie wymaga skanowaniawypełniania, ani podpisywania odręcznie) - dołączając do wniosku umowę jako plik pdf wnioskodawca akceptuje jej treść
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć 2 egzemplarze umowy podpisanej przez wnioskodawcę.
    • Umowa musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione. Upoważnienie to musi wynikać z dokumentów rejestrowych podmiotu lub formalnych pełnomocnictw. Jeżeli dla osoby składającej wniosek wymagane jest pełnomocnictwo, należy je obowiązkowo załączyć do wniosku (zarówno w przypadku składania wniosku w formie papierowej jak i elektronicznej)
  2. formularz pomocy publicznej - Załącznik Nr 1 do wniosku,
    • W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem na portalu praca.gov.pl (nie dołącza się dodatkowego pliku).
    • W przypadku składania wniosku w formie papierowej należy dołączyć uzupełniony i podpisany formularz.
  3. kalkulator przychodów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.

WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie"


Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/organizacje

Nabór - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w ramach tzw. „Tarczy Antykryzysowej" na podstawie art. 15 zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)

Nabór wniosków prowadzony będzie od dnia 10.04.2020r. do 24.04.2020r.

Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia.

Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
  1. umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia Covid-19,
  2. formularz pomocy publicznej -Załącznik Nr 1 do wniosku,
  3. oświadczenie o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową, oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy,
  4. plik o nazwie Kalkulator przychodów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne - Załącznik Nr 2 do wniosku.
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w formie elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl (dostępny wkrótce, po opracowaniu przez Ministerstwo).

Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub w formie pisemnej np. składając dokumenty w zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu kopercie do skrzynki znajdującej się przy wejściu górnym do budynku Urzędu Pracy w Olkuszu (do wniosku należy dołączyć dwa egzemplarze umowy podpisanej jednostronnie przez przedsiębiorcę) .

WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie"


Niezbędne dokumenty, w tym zasady ubiegania się o dofinansowanie, wzór wniosku oraz umowy o dofinansowanie dostępne są na stronie: https://olkusz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/organizacje

Menu Display