Nabór wniosków na refundację kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 07 lipca 2025 r. wznawia nabór wniosków na refundację kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 (lub dzieckiem niepełnosprawnym do lat 18 ) lub osobą zależną.

W związku z wejściem w życie 1 czerwca 2025 r. Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia podwyższony został wiek dziecka, na którego koszty opieki może starać się bezrobotny.

Refundacja obejmuje koszty związane z opieką nad dzieckiem do 7 roku życia, a w przypadku dziecka niepełnosprawnego do 18 roku życia na każde dziecko, na opiekę którego poniesiono koszty, jeżeli bezrobotny podejmie zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub zostanie skierowany do innej formy pomocy, oraz pod warunkiem osiągania z tego tytułu miesięcznie przychodów nieprzekraczających minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Maksymalna wysokość refundacji w 2025 r. wynosi maksymalnie 650 zł miesięcznie.

Refundacja przysługuje na okres do 6 miesięcy.

W przypadku skierowania bezrobotnego do innej formy pomocy refundacja następuje na okres odbywania tej formy.

Na zasadach określonych powyżej może nastąpić refundacja kosztów opieki nad osobą zależną.

Refundacja przyznawana będzie nie wcześniej niż od dnia złożenia wniosku.

Wraz z wnioskiem do wglądu należy przedłożyć następujące dokumenty:

  • dokument potwierdzający podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej,
  • akt urodzenia dziecka,
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności dziecka (jeżeli dotyczy) lub osoby zależnej, potwierdzający, że osoba zależna wymaga stałej opieki ze względu na stan zdrowia lub wiek,
  • dokument potwierdzający uczęszczanie dziecka do żłobka lub przedszkola,
  • dokument potwierdzający przebywanie osoby zależnej w instytucji zajmującej się opieką albo umowę cywilnoprawną z opiekunem,
  • oświadczenie potwierdzające stopień pokrewieństwa lub powinowactwa wnioskodawcy z osobą zależną lub zamieszkiwania we wspólnym gospodarstwie domowym.

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać :

- za pośrednictwem wortalu https://praca.gov.pl korzystając z pisma do urzędu (PSZ-PU),

- za pośrednictwem platformy https://epuap.gov.pl,

- na adres do doręczeń elektronicznych,

- pocztą tradycyjną (liczy się data nadania a nie doręczenia) lub

- osobiście w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8

Bliższe informacje można uzyskać w pok. 16 lub pod numerem telefonu: 32 70 65 816


Terminarz Wypłat

Wypłata należnych zasiłków i świadczeń dla bezrobotnych w lipcu 2025 r. odbędzie się w dniach:
 

Realizacja przelewów na rachunki bankowe
zasiłki 08.07.2025 r.
stypendia stażowe 09.07.2025 r.

 

Odbiór w Banku Spółdzielczym w Olkuszu 
zasiłki i stypendia
stażowe
10-16.07.2025 r.

Zamknięcie naboru wniosków na staż finansowanych ze środków rezerwy Funduszu Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż w związku z dużą ilością złożonych wniosków o organizację stażu, z dniem 07.07.2025 r. nabór wniosków ze środków rezerwy Funduszu Pracy w ramach Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi zostaje zamknięty.

Wnioski złożone po 04.07.2025 r. zostaną rozpatrzone negatywnie.


Zamknięcie naboru wniosków na staż współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż w związku z bardzo dużą liczbą złożonych wniosków o organizację stażu, z dniem 07.07.2025 r. nabór wniosków współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach  programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 zostaje zakończony

 

Wnioski złożone lub przesłane drogą elektroniczną po 04.07.2025 r. zostaną rozpatrzone negatywnie.

 

Nadmieniamy, iż kolejny nabór wniosków na tę formę aktywizacji współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus zostanie ogłoszony w miesiącu październiku b.r.


Zamknięcie naboru wniosków na szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

 

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż z dniem 02.07.2025 r. wstrzymuje nabór wniosków na szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Wnioski złożone lub przesłane drogą elektroniczną po 01.07.2025 r. zostaną rozpatrzone negatywnie.

W sytuacji dysponowania dodatkowymi środkami na tę formę aktywizacji, informacja o możliwości składania wniosków zostanie podana do wiadomości poprzez zamieszczenie jej na stronie internetowej i w siedzibie Urzędu.


Nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 07 lipca 2025 r. wznawia nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie finansowanego z Funduszu Pracy.

W związku z wejściem w życie 1 czerwca 2025 r. Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia zniesiono ograniczenie wiekowe, co oznacza, że bon na zasiedlenie jest dostępny dla wszystkich osób bezrobotnych, niezależnie od ich wieku.

Bezrobotny, któremu został przyznany bon jest zobowiązany:

- w okresie 240 dni liczonych od dnia zawarcia umowy z PUP przez okres co najmniej 180 dni być zatrudniony, wykonywać inna pracę zarobkową lub działalność gospodarczą,

- z tytułu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej osiągać wynagrodzenie lub przychód w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie,

- nie później niż w terminie 30 dni następujących po upływie 240 dni od dnia podpisania umowy z PUP złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków oraz oświadczenie lub dokumenty potwierdzające spełnienie w/w warunków.

Do okresu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej, o których mowa powyżej nie zalicza się;

- okresu zatrudnienia lub wykonywania innej pracy zarobkowej u pracodawcy lub zleceniodawcy, u którego osoba była zatrudniona lub wykonywała inna pracę zarobkową w okresie 180 dni przypadających bezpośrednio przed rejestracją jako bezrobotny,

- okresu zatrudnienia lub wykonywania innej pracy zarobkowej z tytułu, którego osoba będzie osiągała wynagrodzenie dofinansowane lub refundowane z Funduszu Pracy,

- okresu wykonywania działalności gospodarczej, na którą osoba w ciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymała z Funduszu Pracy dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej.

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać :

- za pośrednictwem wortalu https://praca.gov.pl korzystając z pisma do urzędu (PSZ-PU),

- za pośrednictwem platformy https://epuap.gov.pl,

- na adres do doręczeń elektronicznych,

- pocztą tradycyjną (liczy się data nadania a nie doręczenia) lub

- osobiście w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8

Bliższe informacje można uzyskać w pok. 16 lub pod numerem telefonu: 32 70 65 816


Stopa bezrobocia w 2025

Dane na dzień kraj województwo powiat
31.01.2025 r. 5,4% 4,4% 7,1%
28.02.2025 r. 5,4% 4,5% 7,2%
31.03.2025 r. 5,3% 4,4% 7,1%
30.04.2025 r. 5,2% 4,2% 6,7%
31.05.2025 r. 5,0% 4,1% 6,5%

ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ: „Kurs kosmetyczny”

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu działając na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - bez stosowania ustawy, zaprasza instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do złożenia oferty na zorganizowanie szkolenia: 
„Kurs kosmetyczny” dla 1 osoby w ramach środków Funduszu Pracy na formularzu oferty (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) wraz z załącznikami do dnia 03.07.2025 r.
Zasady organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy określają przepisy Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy.
I    ZASADY WYBORU I OCENY INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ
1.    W celu zapewnienia konkurencyjności oraz najwyższej jakości szkolenia przy dokonywaniu wyboru instytucji szkoleniowej, której zostanie powierzone lub zlecone przeprowadzone szkolenia, Powiatowy Urząd Pracy zastosuje „Kryteria wyboru instytucji szkoleniowej”, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
2.    Instytucja szkoleniowa składająca ofertę winna posiadać wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy dla siedziby instytucji szkoleniowej, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych.
 

Załączniki


ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ: „Kompleksowy kurs fakturzystki z elementami specjalisty ds. kadr”

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu działając na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - bez stosowania ustawy, zaprasza instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do złożenia oferty na zorganizowanie szkolenia: 
„Kompleksowy kurs fakturzystki z elementami specjalisty ds. kadr” dla 1 osoby w ramach środków Funduszu Pracy na formularzu oferty (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) wraz z załącznikami do dnia 03.07.2025 r.
Zasady organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy określają przepisy Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy.
I    ZASADY WYBORU I OCENY INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ
1.    W celu zapewnienia konkurencyjności oraz najwyższej jakości szkolenia przy dokonywaniu wyboru instytucji szkoleniowej, której zostanie powierzone lub zlecone przeprowadzone szkolenia, Powiatowy Urząd Pracy zastosuje „Kryteria wyboru instytucji szkoleniowej”, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
2.    Instytucja szkoleniowa składająca ofertę winna posiadać wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy dla siedziby instytucji szkoleniowej, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych.
 

Załączniki


Nabór wniosków na szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

 

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 01.07.2025 r. prowadzony będzie nabór wniosków na szkolenia dla wszystkich osób bezrobotnych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Preferowaną grupą osób do objęcia wsparciem będą osoby bezrobotne do 30 roku życia.

Finansowaniu podlegają szkolenia, które kończą się egzaminem zewnętrznym/ państwowym, między innymi:

  • kurs operatora wózków widłowych,
  • kurs operatora koparko - ładowarki, ładowarki, koparki,
  • kursy spawacza,
  • kurs kwalifikacji wstępnej z uzyskaniem świadectwa kwalifikacji zawodowej,
  • kursy elektryczne z egzaminem kwalifikacyjnym.


Ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, nie będą finansowane kursy prawa jazdy.

Wsparcie realizowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027.

Zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027”, w przypadku projektów skierowanych do osób w wieku 15-29 lat, udział takiej osoby w projekcie EFS+ poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych, a w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji.

Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków.


Nabór wniosków na staże – Europejski Fundusz Społeczny Plus

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia 01 lipca 2025 r. ogłasza nabór wniosków na organizację staży finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków na tę formę aktywizacji.

W związku z wejściem w życie 1 czerwca 2025 r. Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia stypendium w okresie odbywania stażu wynosi miesięcznie:

- 160% kwoty zasiłku dla bezrobotnych;

- 50% za okres udokumentowanej niezdolności do pracy.

Umowa jest zawierana pomiędzy Starostą, Organizatorem stażu i Bezrobotnym.

Organizator stażu na własny koszt ma obowiązek skierować bezrobotnego na wstępne badania lekarskie.

Bezrobotny nie może ponownie odbywać stażu u tego samego organizatora przez 24 miesiące od zakończenia poprzedniego zatrudnienia, stażu lub innej pracy zarobkowej (dotyczy staży organizowanych po 1 czerwca 2025 r.)

Łączny okres odbywania staży u jednego organizatora: do 12 miesięcy (dotyczy staży organizowanych po 1 czerwca 2025 r.)

Łączny okres odbywania staży w ciągu 10 lat: do 24 miesięcy (dotyczy staży organizowanych po 1 czerwca 2025 r.)

Czas realizacji programu stażu:

- maksymalnie 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy,

- dla osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności 7 godzin dziennie i 35 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy.

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać :

- za pośrednictwem wortalu https://praca.gov.pl korzystając z pisma do urzędu (PSZ-PU),

- za pośrednictwem platformy https://epuap.gov.pl,

- na adres do doręczeń elektronicznych,

- pocztą tradycyjną (liczy się data nadania a nie doręczenia) lub

- osobiście w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8

Bliższe informacje można uzyskać w pok. 10 lub 11 bądź pod numerem telefonu:
32 70 65 810, 32 70 65 811

 

#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU


Nabór wniosków na staże ze środków rezerwy Funduszu Pracy

W związku z pozyskaniem dodatkowych środków na realizację „Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi”, Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, iż od dnia od dnia 01.07.2025 r. prowadzony będzie nabór wniosków na organizację staży.

Program przeznaczony jest dla mieszkańców gmin wiejskich i miejsko-wiejskich.

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do momentu wyczerpania środków na tę formę aktywizacji.

W związku z wejściem w życie 1 czerwca 2025 r. Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia stypendium w okresie odbywania stażu wynosi miesięcznie:

- 160% kwoty zasiłku dla bezrobotnych;

- 50% za okres udokumentowanej niezdolności do pracy.

Umowa jest zawierana pomiędzy Starostą, Organizatorem stażu i Bezrobotnym.

Organizator stażu na własny koszt ma obowiązek skierować bezrobotnego na wstępne badania lekarskie.

Bezrobotny nie może ponownie odbywać stażu u tego samego organizatora przez 24 miesiące od zakończenia poprzedniego zatrudnienia, stażu lub innej pracy zarobkowej

(dotyczy staży organizowanych po 1 czerwca 2025 r.)

Łączny okres odbywania staży u jednego organizatora: do 12 miesięcy (dotyczy staży organizowanych po 1 czerwca 2025 r.)

Łączny okres odbywania staży w ciągu 10 lat: do 24 miesięcy (dotyczy staży organizowanych po 1 czerwca 2025 r.)

Czas realizacji programu stażu:

- maksymalnie 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy,

- dla osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności 7 godzin dziennie i 35 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy.

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać :

- za pośrednictwem wortalu https://praca.gov.pl korzystając z pisma do urzędu (PSZ-PU),

- za pośrednictwem platformy https://epuap.gov.pl,

- na adres do doręczeń elektronicznych,

- pocztą tradycyjną (liczy się data nadania a nie doręczenia) lub

- osobiście w sekretariacie tut. Urzędu pok. 8

Bliższe informacje można uzyskać w pok. 10 lub 11 bądź pod numerem telefonu:
32 70 65 810, 32 70 65 811


ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ: Operator wózków jezdniowych podnośnikowych

ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ:
Operator wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia 
z wysięgnikiem oraz wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem oraz z egzaminem UDT dla 2 osób, w tym dla: 
- 1 osoby w projekcie niekonkurencyjnym pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, w ramach Działania 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy oraz 
- 1 osoby w ramach środków Funduszu Pracy.


Dotyczy wyboru instytucji szkoleniowej do realizacji szkolenia o wartości poniżej 130 000 zł – bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r.
1.    Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu zaprasza instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych wojewódzkiego urzędu pracy do złożenia oferty na zorganizowanie szkolenia: Operator wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia z wysięgnikiem oraz wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem oraz z egzaminem UDT dla 2 osób, w tym dla:
- 1 osoby w projekcie niekonkurencyjnym pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, w ramach Działania 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy oraz 
- 1 osoby w ramach środków Funduszu Pracy.
2.    Ofertę należy złożyć na formularzu oferty (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) wraz z załącznikami do dnia 30.06.2025 r.
3.    Zasady organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy określają przepisy Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. 
 

Załączniki


„Poznaj pracodawcę Znajdź zatrudnienie” - El-Logic Grzegorz Kulawik Sp. z o.o.

W dniu 18.06.2025 r. w ramach cyklu spotkań „ Poznaj pracodawcę Znajdź zatrudnienie”, przedstawiciele Powiatowego Urzędu Pracy w Olkuszu: Pani Karolina Sadłos i Urszula Ozioro starsi doradca ds. zatrudnienia mieli przyjemność odwiedzić kolejnego lokalnego pracodawcę. Tym razem gościliśmy w firmie El-Logic Grzegorz Kulawik Sp. z o.o., zlokalizowanej w Olkuszu.

Firma El-Logic Grzegorz Kulawik Sp. z o.o. powstała w 2008 r. i od tej pory dynamicznie się rozwija. Jest ekspertem od elektryczności w najczystszej formie – projektuje, buduje i automatyzuje instalacje elektryczne oraz przemysłowe na całym świecie. Od linii produkcyjnych po układy sterowania i systemy SCADA – dostarcza kompleksowe rozwiązania dla największych graczy w branży. Współpracuje z liderami rynku, realizuje projekty w zakładach produkcyjnych, obiektach użyteczności publicznej oraz przy relokacjach i modernizacji maszyn. Tworzy inteligentne systemy sterowania, modernizuje linie technologiczne i dba o każdy detal – od projektu po pomiary. Globalny zasięg, lokalne podejście. Bez względu na miejsce – dostarcza niezawodne instalacje. Jej rozwiązania zwiększa wydajność, bezpieczeństwo i niezawodność procesów przemysłowych. Podczas wizyty zapoznaliśmy się z codzienną działalności firmy, zakresem realizowanych usług oraz wymaganiami dotyczącymi rekrutacji.

 

Obecnie firma poszukuje:

- Elektryków/Elektromonterów

- Mechaników

- Inżynierów Budowy

- Kierowników Projektów (z uprawnieniami budowlanymi w zakresie instalacji elektrycznych).

- Koordynatorów Projektów

- Brygadzistów.

Osoby zainteresowane pracą proszone są o bezpośredni kontakt z pracodawcą:

e-mail el-logic@el-logic.pl

tel. 533-396-168


INFORMACJA O PLANOWANYM TERMINIE NABORU WNIOSKÓW Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu informuje, że nabór wniosków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego planowany jest w terminie

od 20.08.2025 r. do 27.08.2025 r.

Wnioski o przyznanie środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy dostępne będą od 06.08.2025 r. w siedzibie urzędu oraz na stronie internetowej: www.olkusz.praca.gov.pl w zakładce - Dokumenty do pobrania/ Krajowy Fundusz Szkoleniowy.

W ramach rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) tut. Urząd dysponuje kwotą 250 000 zł.

Wniosek o przyznanie środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy złożony przez pracodawcę winien spełnić wymagania przynajmniej jednego z poniższych priorytetów ustalonych przez Radę Rynku Pracy:

Priorytet 10 - Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 50 roku życia.

Priorytet nr 11 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.

Priorytet nr 12 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.

Priorytet nr 13 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/ branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

W planowanym naborze z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego o wsparcie kształcenia ustawicznego w ramach wskazanego priorytetu mogą ubiegać się wyłącznie Pracodawcy, którzy będą realizować kształcenie w branżach/obszarach kluczowych dla rozwoju województwa w Strategii Rozwoju Województw Małopolska 2030, stanowiącej Załącznik do Uchwały Nr XXXI/422/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 17 grudnia 2020 r.

O przynależności do branż/obszarów kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa decydować będzie posiadanie jako przeważającego jednego z kodów PKD (według stanu na 1 stycznia 2025 r.), które zostaną podane w ogłoszeniu.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 32 706 58 25, 32 643 43 48 w. 25 lub w siedzibie Urzędu w pok. 25.


Standardy Ochrony Małoletnich w Powiatowym Urzędzie Pracy w Olkuszu.


ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ: Operator węzła betoniarskiego

&imagePreview=1

ZAPYTANIE OFERTOWE NA PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ:
Operator węzła betoniarskiego z egzaminem zewnętrznym dla 1 osoby w projekcie niekonkurencyjnym pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, w ramach Działania 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy. 
Dotyczy wyboru instytucji szkoleniowej do realizacji szkolenia o wartości poniżej 130 000 zł – bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu zaprasza instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych wojewódzkiego urzędu pracy do złożenia oferty na zorganizowanie szkolenia: Operator węzła betoniarskiego z egzaminem zewnętrznym dla 1 osoby  
w projekcie niekonkurencyjnym pod nazwą „Czas na aktywizację (III)”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027”, w ramach Działania 6.1 Aktywizacja Zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy.
Ofertę należy złożyć na formularzu oferty (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) wraz z załącznikami do dnia 11.06.2025 r.
Zasady organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy określają przepisy Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. 
 

Załączniki